اخبار

برگزاری اردوی یک روزه خودباوری ایران مرز پرگهر

برگزاری اردوی یک روزه خودباوری ایران مرز پرگهر
در این اردوی یک روزه 90 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی با جاذبه های طبیعی و تفریحی استان آشنا شده و از یادمان شهدای پاوه دیدن به عمل آوردند.

در این اردو که توسط جهاددانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با همکاری اداره امور فرهنگی در روز پنجشنبه 7/3/94 برگزار گردید دانشجویان از سراب روانسر، غار قوری قلعه و همچنین شهر پاوه دیدن کردند و با یادمان شهدای پاوه در این شهر آشنا شدند. یادمان شهدای پاوه در مدخل شهر پاوه جنب بیمارستان قدس قرار دارد . شهر پاوه مدتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط گرو ه های ضد انقلاب نا امن شده بود.تلاش شجاعانه دکتر مصطفی چمران و اندک همرزمان او برای پاک سازی پاوه در مرداد ماه 1358 در تاریخ حماسه های انقلاب اسلامی به یادگار مانده است، در این یادمان تعدادی از مدافعان مجروح غیربومی شهر پاوه به خاک سپرده شده اند که دانشجویان در این اردو با حماسه های دلاورمردان این مرز و بوم در دفاع از شهر پاوه در مرداد ماه 58 توسط مسئولان یادمان آشنا شده و دل و روح خود را به عطر شهیدان مصفا کردند.

لازم به توضیح است که غار قوری قلعه نیز که دراین اردو دانشجویان با آن آشنایی پیدا کردند بزرگترین و شگفت انگیزترین غار آبی آسیا در 86 کیلومتری شهر کرمانشاه  و در مسیر جاده پاوه و در شمال شهر جوانرود واقع است. سراب روانسر نیز یکی از جاذبه های دیدنی استان کرمانشاه و منشا اصلی رودخانه قره سو است که یکی از بزرگترین و طویلترین رودخانه های استان است و از کوه های سر به فلک کشیده شاهو سرچشمه می گیرد.

 
4
3
2

۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید