اخبار

عملکرد یکساله معاون فرهنگی ، دانشجویی دانشگاه از زبان دکتر علی بخشی

عملکرد یکساله معاون فرهنگی ، دانشجویی دانشگاه از زبان دکتر علی بخشی

  معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه در ارائه گزارش یکسال گذشته از ساخت خوابگاه 400 نفره دانشجویی ، افزایش مصوبات شورای فرهنگی و مشارکت بیشتر دانشجویان در فعایت های فرهنگی خبر داد .
دکتر رضا علی بخشی پیرامون گزارش عملکرد یکساله گذشته معاونت فرهنگی دانشجویی اظهار داشت : بنا به فرموده مقام معظم رهبری ، سه عامل توسعه کشور ، توسعه علم و دانش ، توسعه اقتصادی و توسعه فرهنگی است و معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص توسعه فرهنگی دارای برنامه مدون و مصوب است که هر ساله با شتاب بیشتری اجرا می گردد.
 دبیر شورای فرهنگی دانشگاه افزود:برگزاری 24 جلسه شورای فرهنگی و تصویب 590 برنامه فرهنگی ،
برگزاری 13 اردوی علمی ، تفریحی و زیارتی جمعا به تعداد 1160 نفر ، برگزاری 16 مسابقه کتابخوانی و شرکت 2150 نفر از دانشجویان ، کارکنان و اعضاء هیئت علمی در دانشکده ها و خوابگاهها و مراکز تابعه دانشگاه ، برگزاری دو همایش توجیهی دانشجویان جدیدالورود در مقطع زمانی مهر ماه و اسفند با حضور 90 نفر از دانشجویان ، برگزاری 8 نمایشگاه در 21 مکان از مراکز تابعه دانشگاه و بازدید بیش از 700 هزار نفر دانشجو ، برگزاری 7 کلاس آموزشی و شرکت 570 نفر دانشجو  در کلاسهای آموزش نشریات ، تئاتر ، احکام ، تفسیر قرآن ، مشاعره ، فن بیان و ...
برگزاری 5 کرسی آزاد اندیشی و نشست آزاد با حضور بیش از 200 نفر از دانشجویان ، برپایی 64 دوره آموزشی ائمه جماعات و آموزش احکام به 1170 نفر و برپایی نماز جماعت و شرکت 26000 نفر دانشجو و 27500 نفر کارمند و تقدیر از 110 نفر از فعالان اجرایی .
برگزاری 58 مورد برنامه دعا و نیایش و مراسم معنوی با حضور 9100 نفر دانشجو ،
برگزاری 44 مورد مراسم جشن ملی ، مذهبی با شرکت 27700 نفر دانشجو و کارمند بخشی از برنامه های اجرا شده معاونت در سال گذشته بود که در شورای فرهنگی دانشگاه مصوب گردید .
دکتر رضا علی بخشی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فعالیت های مرکز قرآن و عترت دانشگاه ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دستگاه برتر استان معرفی شده است ، برگزاری 30 کارگاه آموزشی با عنوان قرآن ، سلامت ، سبک زندگی اسلامی و ... چاپ 12 نسخه نشریه تحت عنوان کتیبه های آسمانی ، برگزاری 4 نشست عمومی اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح کلیه مراکز ، برگزاری کلاسهای تجوید و روخوانی و روانخوانی در خوابگاههای دانشجویی و برپایی مراسم عزاداری ایام محرم ویژه دانشجویان و کارکنان را یکی از نقاط برجسته فعالیت های مرکز قرآن و عترت دانشگاه عنوان کرد .
دکتر علی بخشی در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت های اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان را مثبت ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: اجرای 43 کارگاه آموزشی مهارت های زندگی 3 ساعته با حضور 937 نفر دانشجوی جدیدالورود و 4 مورد همایش دانشجویی و 13 نشست آموزشی با موضوعات ارتباط موثر ، ارتباط و ازدواج ، شبکه های اجتماعی و آسیب های مرتبط با آن با حضور 483 نفر دانشجو ، چاپ و تهیه 2 نشریه و 5 مورد بروشورهای آموزشی هر کدام به تیراز 100 جلد و ارائه 1590 جلسه مشاوره به دانشجویان و 90 جلسه خدمات روانپزشکی به دانشجویان و دعوت 310 نفر از دانشجویان مشروطی و پوشش 100 درصدی اجرای طرح غربالگری سلامت روان دانشجویان ، بخشی از فعالیت همکاران ما در اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان است .
معاون فرهنگی دانشجویی فعالیت ورزشی در دانشگاه را نیز بسیار حائز اهمیت خواند و کسبب 4 مدال  طلا و 2 نقره و 2 برنز ، مقام سوم رنگتینگ 94 و مقام ششم کشوری را از دستاوردهای ورزشی دانشجویی در سال گذشته عنوان کرد و برگزاری دو جشنواره ورزش های بومی ، محلی و مسابقات دهه مبارک فجر و نیز 34 مسابقه ورزشی دانشجویی و 19 برنامه کوهپیمایی و 4 برنامه پیاده روی خانوادگی از فعالیت  اداره تربیت بدنی دانشگاه برشمرد .
وی افزود : یکی از دغدغه های ما در معاونت فرهنگی دانشجویی افزایش سطح خدمات رفاهی به منظور بهبود وضعیت معشیتی دانشجویان است و در این راستا مدیریت دانشجویی با ادارات زیر مجموعه تمامی تلاش خود را جهت فراهم آوردن محیطی سالم با امکانات و تجهیزات موجود نموده است که حاصل این تلاش در بخش ایاب و ذهاب دانشجویی 15300 سرویس به 612000 نفر دانشجو در بخش تغذیه تهیه طبخ و توزیع 6500 پرس صبحانه ، 240000 پرس نهار و 140000 پرس شام بوده است .
وی با اشاره به اینکه در خوابگاههای دانشجویی از عمر برخی از ساختمانها بیش 50 سال می گذرد . تعمیرات اساسی و تجهیز خوابگاههای دانشجویی را یکی از برنامه های مدون حوزه رفاهی دانشجویان برشمرد و اظهار کرد با پیگیری همکاران و مساعدت مسئولین وزارت متبوع تفاهم نامه ساخت در خوابگاه دانشجویی هر کدام به ظرفیت 400 نفر در سال 94 این نوید را می دهد که در ارتقاء معشیتی دانشجویان و زندگی خوابگاهی آنها تغییرات چشمگیری حاصل شود .
پرداخت بیش از ده میلیارد ریال تسهیلات به 6722 نفر دانشجو در قالب وام های صندوق رفاه و بانک صادرات از جمله خدمات ارائه شده به دانشجویان در اداره رفاه و تعاون معاونت فرهنگی دانشجویی است که در سال 1394 محقق گردیده است .

۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید