اخبار

برگزاری مسابقات بخش کوچکی از فعالیت‌های قرآنی است

برگزاری مسابقات بخش کوچکی از فعالیت‌های قرآنی است
رئیس مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز ثبت‌نام بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کشور، گفت: برگزاری مسابقات قرآن بخش کوچکی از فعالیت‌های قرآنی است و ما باید زندگی شخصی خودمان را با قرآن مأنوس کنیم.

فاطمه فتحی، رئیس مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ، از آغاز ثبت‌نام بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کشور در استان کرمانشاه خبر داد.
وی افزود: امیدواریم در این بخش شاهد حضور بیش از پیش کارکنان، اساتید و دانشجویان باشیم.
فتحی اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های قرآنی یک ضرورت اساسی است و مسابقات قرآن بخش کوچکی از فعالیت‌های قرآنی است و ما باید زندگی شخصی خودمان را با قرآن مأنوس کنیم.
رئیس مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در ادامه درخصوص این جشنواره، افزود: بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی در ۳۸ رشته و در هفت بخش برگزار می‌شود.
فتحی اظهار کرد: بخش پژوهش، هنری، معارف و سیره ائمه(ع)، کتابخوانی، فناوری‌های مرتبط با قرآن و حوزه ادبی، بخش‌های این جشنواره است که به‌منظور مشارکت بیشتر اساتید، کارکنان و دانشجویان اقداماتی از جمله ارائه گواهی بازآموزی ویژه اساتید دانشگاه‌ها، ارائه گواهی ضمن خدمت ویژه کارکنان، ارائه بخشی از نمره معارف اسلامی، ارائه تحقیقات اجاره بهای خوابگاه و بن غذایی انجام شده است.
بخش‌های جشنواره
رئیس مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: بخش آوایی شامل: حفظ«سوره حدید با ترجمه ۱، ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم»، قرائت تحقیق و ترتیل، نغمات آئینی«اذان، تواشیح، ترجمه‌خوانی، دعا و مناجات‌خوانی» است.
وی افزود: بخش معارف قرآن و سیره معصومین(ع) شامل: آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین(ع) و احکام و پرسمان قرآنی است.
فتحی گفت: بخش کتابخوانی این جشنواره شامل: بررسی و نقد کتاب همچنین در بخش پژوهش شامل: مقاله‌نویسی، طرح پژوهشی، ترجمه و تألیف کتاب است.
رئیس مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در بخش‌های فناوری، ادبی، هنری و نشریات نیز به ترتیب شامل: تولید نرم‌افزار و اپلیکیشن و کانال و شبکه‌های مجازی داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه نویسی، خوشنویسی، نقاشی، عکس، فیلم کوتاه، معرق و منبت و طراحی پوشه همچنین آثار(مصاحبه، گزارش، مقاله‌ دینی و قرآنی، طرح روی جلد، گرافیک و صفحه‌آرایی و نشریات) خواهد بود.
یادآور می‌شود، ثبت‌نام اینترنتی جشنواره از داوطلبان از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی http://quran.behdasht.gor.ir انجام می‌شود

۲ آذر ۱۳۹۵ ۱۰:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید