اخبار

نشست شورای برنامه ریزی خدمات یاورانه ادارات مشاوره دانشجویی منطقه غرب کشور برگزار شد

نشست شورای برنامه ریزی خدمات یاورانه ادارات مشاوره دانشجویی منطقه غرب کشور برگزار شد

نشست شورای برنامه ریزی خدمات یاورانه ادارات مشاوره دانشجویان منطقه غرب کشور با حضور روسای مناطق دهگانه و روسا و کارشناسان ادارات مشاوره دانشجویی منطقه غرب در تاریخ 23 و 24 آذرماه سالجاری در مجتمع بوستان برگزار شد .
در این نشست دکتر کریم ، ریاست دانشگاه ،دکتر علی بخشی معاون فرهنگی دانشجویی ،حجت الاسلام و المسلمین افشار نجفی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و دکتر بهاری نماینده وزارت بهداشت حضور یافتند .
دکتر علی بخشی ضمن خوشامد گویی و ارائه گزارش از فعالیت ها ی ویژه اداره مشاوره دانشجویی بر اهمیت مشاوره در پیشگیری و درمان به موقع آسیب های روانی - اجتماعی تاکید کردند . ایشان همچنین بر کاهش تعداد دانشجویان مطرح شده در کمیسیون موارد خاص به علت فعالیت ها و اقدامات به موقع اداره مشاوره اشاره کردند .
دکتر کریم دانشجویان را به عنوان افراد فرهیخته که جهت دانش آموختگی وارد دانشگاه شده اند و همانند مومی تشبیه کردند که قابل شکل دهی هستند . ایشان خطر جدی در بحث آسیب های روانی - اجتماعی را یاس و ناامیدی دانستند و از آن به عنوان بزرگترین توطئه یاد کردند و مانند کویر لم یزرع دانستند که چیزی در آن رشد نمی کند .
بزرگترین رسالت از دیدگاه ریاست دانشگاه تقویت کانون ها و تشکل های دانشجویی است که موجب تبدیل یاس و نا امیدی به دیدگاه مثبت و امیدوارانه تر می شود ، وی معتقد است که تحول در جامعه از دل تحول در دانشگاه پی ریزی خواهد شد . ایشان حوزه هایی که نیاز به کار جدی بر روی آنهاست را پرورش فکر منضبط و برنامه ریزی شده ، شناخت مسیر راست از غلط ، ترویج فرهنگ گفتگو و ارتباط مناسب ، تقویت روحیه سر سختی و تاب آورانه ، پرورش تفکر انتقادی ، چارچوب مدار ، یادگیری مهارت های زندگی و حرفه ای ،آموزش خود توانمند سازی و تاکید بر کار گروهی و مشارکت در امور و پرورش نقش موثر اجتماعی معرفی کردند.
حجت الاسلام افشار نجفی نیز بر اصول مبانی هدایت گری و اسلام اشاره کردند و به کرامت بخشیدن به انسان ، توسعه فرهنگ مشورت خواهی و ترویج حقیقت جویی تاکید کردند.
دکتر بهاری نماینده وزارت متبوع ضمن توضیح اصطلاح خدمات یاورانه که شامل خدمات غیر پزشکی در حوزه سلامت روان است دو برنامه اصلی همتایاران سلامت روان و طرح پایش سلامت روان کلیه دانشجویان را جزء سیاست های کلان اداره کل دانشجویان وزارت متبوع معرفی نمودند . پس از بازدید از نمایشگاه فعالیت های ویژه اداره مشاوره توسط حضار ، سرکار خانم عباسپور ، گزارشی از وضعیت ساختاری ادارات مشاوره دانشجویی منطقه غرب و پایش سلامت روان دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  ارائه نمودند و هم اندیشی در خصوص سر فصل های آموزشی همتایاران سلامت روان انجام گردید .
در روز دوم نشست کارگاه آموزشی نحوه شناسایی ، ارزیابی و مداخلات درمانی در دانشجویان خود آسیب رسان توسط دکتر سید محمد حسینی ، روانپزشک برگزار گردید که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت . در اختتامیه نشست ، مدیر دانشجویی آقای زرین فام  در این جمع  حضور یافتند و ضمن تاکید بر تعامل بین بخشی مدیریت دانشجویی و اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان بر ارتقاء و بهبود امور مربوط به بهداشت روان ، لوح تقدیری به نمایندگی از طرف دکتر علی بخشی به روسای اداره مشاوره کردستان ، همدان و ایلام اهداء نمودند .


آذر.م2

۲۹ آذر ۱۳۹۵ ۱۰:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید