اخبار

معاون ارتباطات انجمن علمی آموزشی ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد:

اجرای پروژه آموزش پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز در سطح مدارس استان/ارتقا سطح سواد سلامت دانش آموزان در خصوص HIV

اجرای پروژه آموزش پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز در سطح مدارس استان/ارتقا سطح سواد سلامت دانش آموزان در خصوص HIV
معاون ارتباطات انجمن علمی آموزشی ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به لزوم اطلاع رسانی در خصوص بیماری ایدز اعلام کرد: این انجمن از تاریخ ۱۰ آذر ماه سال جاری مصادف با "روز جهانی ایدز" با حضور در دبیرستان های استان اقدام به آموزش دانش آموزان این مدارس پیرامون این بیماری و راه های پیشگیری از آن کرده است.

رضا صیادی در گفتگو با خبرنگار سرویس " آموزشی و پژوهشی"  مفدا کرمانشاه ، با بیان اینکه بهترین راه درمان ایدز، پیشگیری از آن است، گفت : این انجمن با توجه به تاکید سازمان جهانی بهداشت (WHO) در خصوص این بیماری با حضور در دبیرستان های سطح استان  اقدام به آموزش راهکارهای مقابله با بیماری ایدز  کرده است.

وی در ادامه افزود: اولین تیم از پروژه آموزش ایدز  با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی ، معاونت بهداشتی و آموزش و پرورش استان پس از طی روند اجرایی از ۱۰ آذر ماه مصادف با "روز جهانی ایدز"، کار خود را آغاز کرد.

معاون ارتباطات انجمن علمی آموزشی ابن سینا در ادامه از اجرای مستمر این پروژه تا اواخر دی ماه سال جاری خبر داد و افزود: کمیته سلامت این انجمن تصمیم دارد تا در طی چندین نوبت و در قالب تیم های مختلف، به دبیرستان های پسرانه و دخترانه سطح شهر رفته و سطح سواد دانش آموزان را درخصوص ویروس  HIV ارتقا دهد.

صیادی در پایان ضمن قدردانی از حمایت تمامی مسوولان در اجرای این پروژه ابراز امیدواری کرد تا با آگاه سازی بخشی از جامعه و ترویج دانش مقابله با این ویروس  شاهد پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز در سطح گسترده باشیم.

۲۷ آذر ۱۳۹۷ ۰۸:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید