اخبار

دبیر انجمن بهداشت و غذا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

بهره گیری از توان علمی دانشجویان از اهداف مهم انجمن بهداشت و غذای علوم پزشکی کرمانشاه است

بهره گیری از توان علمی دانشجویان از اهداف مهم انجمن بهداشت و غذای علوم پزشکی کرمانشاه است
دبیر انجمن بهداشت و غذا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص اهداف پیش روی این انجمن اظهار داشت: هدف های آموزشی ، پژوهشی ، انگیزشی، کارآفرینی ، ارتقای سطح سلامت و بهداشت ، پیشگیری از بیماری ها و... از جمله مهمترین اهداف این انجمن می باشد و در راستای تحقق این اهداف ، برنامه های متنوعی اجرا شده است.

فائزه شلانی در گفتگو با خبرنگار سرویس "فرهنگی" مفدا کرمانشاه با اشاره به بخشی از فعالیت های انجام شده در این انجمن گفت: افزایش سطح مشارکت و رقابت دانشجویان در فعالیت های علمی و تقویت ارتباط آموزشی و پژوهشی با اساتید و افزایش بازدهی در انجام کارهای گروهی از جمله برنامه هایی است که انجمن بهداشت و غذا در پیش گرفته است.

وی در ادامه افزود : شناسایی دانشجویان نخبه و ممتاز و بهره گیری از مشارکت آنان در ارتقای فضای علمی دانشگاه ، تقویت ارتباطات بین رشته ای برای ایجاد فضای کارآفرینی ، اجرایی و فناوری ، برگزاری نشست های تخصصی ، همایش ها و غرفه های علمی و صنعتی ، حمایت از فعالیت های خود جوش و بالا بردن انگیزه در دانشجویان جهت بهره گیری هرچه بیشتر از توانمندی های فردی و گروهی از دیگر اهدافی است که این انجمن در راستای تحقق آنها پیش میرود.

شلانی خاطر نشان کرد: در واقع هدف و فعالیت اصلی ما این است که فضایی ایجاد کنیم تا دانشجویان عزیز در کنار تحصیل و گذراندن واحدهای درسی بتوانند توانایی ها و استعداد های خود را بروز داده و مهارت های خود را افزایش دهند.

دبیر انجمن بهداشت و غذا دانشگاه علوم پزشکی  با اشاره به استقبال خوب دانشجویان از کارگاه ها و همایش های علمی و تحقیقاتی ، در خصوص فراهم سازی بستر های پژوهشی در این انجمن گفت: خوشبختانه انجمن ما در زمینه پژوهشی موفق بوده و اعضای انجمن دستاوردهای  زیادی را در این زمینه کسب کرده اند و دانشگاه باید به سمت دانشگاه نسل سوم و کارافرینی حرکت کند.

وی ادامه داد: انجمن بهداشت و غذا برنامه های متنوعی را ازجمله کارگاه های علمی وپژوهشی ، آموزش و ارتقای سلامت ، همایش ها ، ژورنال کلاب ها ، سمینار ها و کمپین های سلامت برگزار کرده و همچنین همکاری های مفید و گسترده ای را با معاونت بهداشتی و اجتماعی داشته است.

شلانی تصریح کرد: از مهم ترین طرح های این انجمن طرح سفیران سلامت دانشجویی در راستای آماده سازی و پیشبرد سلامت درسطح دانشجویان و خانواده ها است و در این طرح افراد زیادی تحت آموزش قرارگرفته اند .

دبیر انجمن بهداشت و غذا دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد:  طرح بهداشت مدارس از دیگر طرح های موفق انجام شده در این انجمن است که به عنوان طرح برتر وزارت بهداشت نیز برگزیده شد و طی آن دانش آموزان تحت آموزش بهداشت و خود مراقبتی قرار گرفتند ، و در نظر داریم فازهای بعدی این طرح را در ماه های آتی برگزار کنیم.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: انجمن ما در طول سال های فعالیت خود اقدام به تشکیل کمپین های سلامت غذا، بهداشت تغذیه و خود مراقبتی  و تغذیه و بهداشت کرده است و از طریق این کمپین ها خوشبختانه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی های مفیدی برای دانشجویان ، کارکنان و عموم مردم صورت گرفته است.

وی با بیان تمهیدات و برنامه های آتی این انجمن اضافه کرد: شورای مرکزی انجمن بهداشت و غذا با بهره گیری از ایده ها و نظرات دانشجویان فعال به تبیین برنامه های راهبردی در زمینه حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم و کار آفرینی ، افزایش آگاهی و انگیزه دهی و توانمند سازی دانشجویان می ‌پردازد .

فائزه شلانی در پایان ضمن تقدیر از همراهی و مشارکت مسوولان و اساتید دانشگاه در پیشبرد اهداف این انجمن اظهار داشت: خوشبختانه اساتید و مدیران محترم همیشه با همراه بوده و همکاری کرده اند و من به عنوان دبیر انجمن بهداشت و غذا یکی از دلایل موفقیت این انجمن را همکاری ، مشاوره و نظرات سودمند این عزیزان میدانم‌.

۵ دی ۱۳۹۷ ۱۴:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید