اخبار

قله 3360متری نمازگاه از سلسله قلل کوه پرآو به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج و شهدای مدافع امنیت در روز جمعه تاریخ 1398/09/01 توسط کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فتح گردید.

قله 3360متری نمازگاه  از سلسله قلل کوه پرآو به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج و شهدای مدافع امنیت در روز جمعه تاریخ 1398/09/01 توسط کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فتح گردید.
برنامه بعدی تمرین سنگ نوردی می باشد که جزییات آن از طریق پیام رسان سروش koh1111@جهت اطلاع کوهنوردان دانشگاه منتشر می گردد.
نمازگاه

همانطور که مسحضرید کوه پرآو متشکل از چندین قله می باشد که از غرب به شرق قله های قته چرمی ،شیخ علی خان ، نمازگاه و شاودالان از جمله تعدادی ازقله های کوه پراو می باشد که با فاصله خاصی در یک راستا قرار گرفته اند بعبارتی قله نمازگاه بین بلندترین قله کوه پرآو(شیخ علی خان) و شاودالان قرار دارد. برای رسیدن به قله نماز گاه کوتاهترین مسیر جهت جنوب به شمال می باشد(دامنه جنوبی کوه پرآو)یعنی از محیط بانی روستای چالابه به سمت شمال دشت چرو بر ،قله خاتون بان،چشمه دوزری ،دره خرسان و در نهایت قله نماز گاه می باشد. از آنجایی که مسیرقله نماز گاه با ارتفاع 3360 متربا شیب تند و سنگ لاخی مورد بی مهری  کوهنوردان و چادرنشیتان منطقه می باشد به همین دلیل فاقد پایکوب متداول بوده و به نظر می رسد محل تردد حیوانات وحشی و شکارچیان باشد .

برنامه طرح ریزی کوهنوردی ،گروه کوهنوردان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در روز جمعه تاریخ 1398/09/01 صعود به قله نمازگاه بود که داوطلبین برنامه آقایان سیامک  پُردلی،نادر منتظریانی ،خلیل عسگری،دکترصائب مدرسی، مجید لرستانی ، محمد خزایی،سعید حسینی بودند که بعد اقامه نماز صبح از ساختمان ستاد بوسیله مینی بوس دانشگاه به رانندگی آقای خلیل منصوری به طرف روستای چالابه (جاده کرمانشاه-بیستون) حرکت نمودیم از حصار چینی محیط بانی کوهپیمایی شروع شد پس از عبور از دامنه و قله خاتون بان در دشت دوزری با عبور از کنار چشمه دوزری از دره سمت راست خرسنگ ،دره خرسان را متمایل به راست به سمت دیواره زرد ادامه دادیم و آزآنجا متمایل به چب به قله رسیدیم دلیل انحراف مسیر وجود دیواره و غار دوطبقه در مسیر مستقیم می باشد علی ایحال پس از حدود هفت کیلومتر کوهپیمایی  ساعت 12:00 قله فتح گردید پس از ذکر خدا و تقویت چشم و روح بوسیله چشم اندازهای بکر اطراف بازگشت مسیرصعود را در دستور کار قرار دادیم ودر نهایت به لطف خداوند منان برنامه بدون مشکل خاصی ساعت 18:20 در ستاد دانشگاه خاتمه یافت.والسلام

2

4

 

3

8
7
6
5

12

11

10

 

9

13

14


16
15

۳ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید