اخبار

پیشرفت های قابل توجه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زمینه پژوهش و تحقیقات

پیشرفت های قابل توجه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زمینه پژوهش و تحقیقات
شورای عالی پژوهشکده های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با هدف بررسی وضعیت پژوهش و فناوری در این دانشگاه، تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مفدا کرمانشاه، شورای عالی پژوهشکده های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با هدف بررسی وضعیت پژوهش و فناوری در این دانشگاه و در ١۵ دی ماه ۹۹ با حضور اعضای این شورا تشکیل جلسه داد. 

دکتر خدا رحمی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در ابتدای این جلسه خاطر نشان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال های اخیر در زمینه پژوهش و تحقیقات پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم. 

وی در ادامه افزود: در این دانشگاه ۳۶ عضو هیات علمی پژوهشی در طرح های تحقیقاتی مشارکت دارند و ۱۸ طرح توسط این اعضا ارائه شده و در حال پیگیری می باشد.

خدارحمی تصریح کرد: با فعالیت های صورت گرفته، تعداد مقالات چاپ شده در سال ۲۰۱۹ به ۹۲۱ مقاله رسیده است که از این تعداد ۷۰۸ مقاله ISI، تعداد ۱۱۲ مقاله Pubmed و ۶۷ مقاله نیز در Scopus نمایه شده اند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه افزود: هدف از راه اندازی پژوهشکده این است که باید برنامه بلند مدت و میان مدت برای پژوهش ها وجود داشته باشد و پژوهش ها به صورت انسجام یافته باشد. هم چنین در حال حاضر دو پژوهشکده فعال در دانشگاه وجود دارد و امیدواریم با اقدامات و پیگیری های انجام شده، پژوهشکده سوم دانشگاه نیز به ثبت برسد.

در ادامه این نشست دکتر بهرامی، رییس پژوهشکده فناوری های سلامت با بیان این موضوع که پژوهشکده فناوری سلامت متشکل از ۶ مرکز تحقیقاتی است که از سال ۹۸ کار خود را آغاز کرده است اظهار داشت: خوشبختانه پژوهشکده فناوری سلامت دانشگاه در این مدت فعالیت های قابل توجهی را انجام داده است و ارزیابی و بررسی ۹۷ طرح تحقیقاتی مربوط به فراخوان های دانشگاه در شورای پژوهشی و فناوری پژوهشکده، تشکیل دو تیم تحقیقاتی جهت انجام کلان پروژه تحقیقاتی، برگزاری ۱۳ وبینار سخنرانی علمی، پژوهشی در خصوص کووید ۱۹ در سطح کشور، برگزاری ۵۶ ژورنال کلاب علمی به صورت حضوری و مجازی و ۱۴ کارگاه تئوری و عملی برای پرسنل شاغل در دانشگاه از مهمترین اقدامات انجام شده در این راستا می باشد.

وی در ادامه افزود: استهلاک و فرسودگی تجهیزات مورد استفاده در مرکز و عدم توانایی تامین جایگزین آنها و عدم وجود چارت سازمانی جهت جذب نیروهای توانمند و متخصص در پژوهشکده از جمله چالش هایی است که با آن مواجه هستیم.

هم چنین دکتر کرمی متین، رییس پژوهشکده سلامت که سخنران پایینی این نشست بود با اشاره به این که پژوهشکده سلامت در فروردین ۹۸ راه اندازی شد و در حال حاضر با هشت مرکز تحقیقاتی و یک واحد پژوهش های مرور سیستماتیک و متاآنالیز در حال فعالیت است اظهار داشت: امسال مرکز تحقیقات و توسعه اجتماعی و ارتقا سلامت و مرکز تحقیقات اختلالات خواب نیز موفق به کسب موافقت قطعی شدند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این پژوهشکده امسال در بین ۳۵ پژوهشکده  کشور با دو پله صعود نسبت به سال گذشته در جایگاه ۱۶ قرار گرفت و این افتخاری برای دانشگاه در حوزه تحقیقات و پژوهش های علمی می باشد.

۲۰ دی ۱۳۹۹ ۱۰:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید