اخبار

با حضور اعضاء؛ جلسه شورای ستاد اقامه نماز در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد

با حضور اعضاء؛ جلسه شورای ستاد اقامه نماز در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد
جلسه شورای ستاد اقامه نماز در راستای انعقاد تفاهم نامه اقامه نماز دانشگاه و اجرای برنامه ها در طول سال ۱۴۰۰ با حضور مسئولین و نمایندگان برگزار شد.

مت مدیریت فرهنگی و به منظور ترویج و توسعه نماز در دانشگاه، جلسه شورای ستاد اقامه نماز در راستای انعقاد تفاهم نامه اقامه نماز دانشگاه و اجرای برنامه‌ها در طول سال ۱۴۰۰ با حضور دکتر محمدرضا غلامی، معاون فرهنگی و دانشجویی، حجت الاسلام والمسلمین محبی، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین مولوی، رییس ستاد اقامه نماز در استان و بهمن الماسی مدیر فرهنگی و فوق برنامه برگزار شد.

در ابتدای جلسه بهمن الماسی، مدیر فرهنگی و فوق برنامه دستور کار جلسه را مطرح کرد و برگزاری کارگاه‌ها با موضوعات مختلف و با حضور اساتید خبره را خواستار شد.

دکتر غلامی، معاون فرهنگی، دانشجویی ضمن تبریک به مناسبت سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا (س)، از حمایت‌ها و رهنمودهای ستاد اقامه نماز تشکر و قدردانی کرد و بیان کرد: نماز در اسلام جایگاه والا و اهمیت فراوانی دارد، و با توجه به آثار و برکات نماز به لزوم اهمیت دادن بیشتر به جایگاه نماز و مساجد در مراکز درمانی و دانشکده‌ها اشاره کرد.

وی افزود: دانشکده‌های تغذیه و بهداشت و بیمارستان فارابی متاسفانه از نمازخانه برخوردار نمی باشند و باتوجه به احتمال بازگشایی دانشگاه‌ها در آینده‌ایی نزدیک و نیاز دانشجویان و پرسنل به نمازخانه، از نهادها و سازمان‌های مربوطه خواستار همکاری در این امر خیر و خداپسندانه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مولوی، رییس ستاد اقامه نماز در استان در ادامه این جلسه از اقدامات شایسته دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای اقامه نماز تقدیر و تشکر کرد.

و در ادامه بیان کرد: به دلیل مشکلاتی مساجد در مناطق محروم و کم برخوردار هنوز به بهره برداری نرسیده‌اند که امید است با حمایت کارگروه‌های مربوطه، خیرین و دیگر سازمان‌ها، این دغدغه مرتفع گردد.

مولوی بیان کرد: شورای ستاد اقامه نماز به کارگروه یا کمیته‌هایی نیاز دارد که کارهای محول شده این شورا را پیگیری کند، که یکی از این کار گروه‌ها، کارگروه عمران و تجهیز مساجد است و از مسئولین خواست که در کنار انجام دیگر کارها به بحث مهدویت نیز توجه ویژه کنند که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یکی از دانشگاه‌های پیش قدم در این امر می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محبی، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بیان کرد: اولین اقدام پیامبر اسلام در ابتدای حکومت، ساخت مسجد بود که همواره در طول تاریخ اسلام نقش بنیادین و اصلی ایفا نموده است.

وی ادامه داد: تجهیز و تکمیل نمازخانه و مساجد در مراکز درمانی و دانشکده‌ها، با توجه به برگزاری نماز به صورت جماعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اشاره کرد در زمان اپیدمی کرونا برخی از نمازخانه و مساجد مراکز درمانی به صورت موقت تغییر کاربری داده شد و به عنوان بخش‌های درمانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند و این نشان دهنده توجه اسلام به سلامت و درمان است.

در پایان ضمن گزارشی از اقدامات بعمل آمده در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، موارد پیشنهادی جهت اجرا و توسعه فرهنگ نماز بیان شد و مورد بحث و تبادل نظر اعضاء جلسه قرار گرفت.

۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۰:۰۳
https://www.mefda.ir/service/universities/kermanshah |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید