اخبار

نمایش آنلاین وضعیت حضور و غیاب دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه محقق شد

نمایش آنلاین وضعیت حضور و غیاب دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه محقق شد
برای اولین بار سامانه جامع اتوماسیون خوابگاهی کنترل تردد و اسکان توسط واحد رایانه معاونت فرهنگی و دانشجویی و با استفاده از دستگاه‌های مستعمل و بدون استفاده‌ی تحویل غذا راه‌اندازی شد.

دکتر افسون سلطانی، مسئول انفورماتیک معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه‌اندازی سامانه اتوماسیون خوابگاه‌های دانشجویی (کنترل تردد واسکان) خبر داد و گفت: در راستای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات خوابگاهی، برای اولین بار و با تغییر کاربری دستگاه‌های مستعمل و بلااستفاده‌ی تحویل غذا و با صرف هزینه‌ی بسیار اندک، امکان ثبت حضور و غیاب دانشجویان به صورت کاملا اکترونیکی فراهم شد.

به گفته وی، به منظور تسهیل و تسریع در کلیه امور خوابگاهی، همچنین جمع‌آوری سیستم‌های سنتی و دستی حضوروغیاب، این معاونت تنها با اضافه کردن یک ماژول تشخیص چهره به دستگاه‌های بلااستفاده‌ی تحویل غذا، اقدام به راه‌اندازی این سامانه با دو زیر سیستم مدیریت اسکان و مدیریت تردد کرد، تا بدین وسیله راه را برای کنترل هرچه بیشتر و بهتر تردد دانشجویان و در نتیجه مدیریت بهتر و صحیح تر ساختمان‌ها هموار کند.

دکتر سلطانی با اشاره به اهمیت نظم تردد دانشجویان که همواره دغدغه والدین و مدیران خوابگاهی بوده است گفت: پیش از این تمام فرآیندها اعم از مدیریت کلیه بخش‌های خوابگاه (ساختمان ها، اتاق ها و حضور و غیاب دانشجویان...) به صورت سنتی، وقت گیر و توسط چندین پرسنل انجام می‌شد. اما با استفاده از این سیستم تحت وب، همه‌ی این امور به صورت کاملا خودکار، لحظه‌ای و بدون نیاز به حضور نیروی انسانی امکان‌پذیر خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مفید این سامانه، استفاده از حالت تشخیص چهره برای ثبت ورود و خروج و امکان اعلام حضور در بازه‌های مشخصی از زمان می‌باشد. همچنین با توجه به قوانین حاکم بر خوابگاه در صورت تاخیر یا غیبت دانشجو، امکان ارسال پیامک به والدین نیز وجود دارد.

 سلطانی با اشاره به برخی دیگر از مزایای این سامانه همچون عملکرد کاملا خودکار، دقت بالا در ثبت اطلاعات، سرعت شناسایی بسیار بالا، به حداقل رساندن خطاهای انسانی و تقلب و استفاده از قابلیت تشخیص چهره به منظور جلوگیری از انتقال انواع آلودگی‌ها به خصوص بیماری کرونا گفت:  دستگاه‌های مورد نظر دارای دو مود عملکردی آنلاین و آفلاین بوده چنان‌چه در زمان قطع شبکه یا عدم ارتباط با سرور می‌توانند به صورت آفلاین و مستقل عمل کنند.

وی در پایان ضمن تشکر از دکتر محمدرضا غلامی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و همکاران محترم مدیریت دانشجویی و اداره امور خوابگاه‌ها که این واحد را در به انجام رساندن این امر یاری کردند گفت: هدف از راه اندازی این سامانه جمع‌آوری سیستم‌های سنتی است تا علاوه بر جلوگیری ازهدررفت منابع دانشگاه و زمان کاربران، موجبات افزایش دقت و سهولت انجام کار فراهم آید.

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲:۰۹
مفدا کرمانشاه |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید