اخبار

برگزاری کرسی تلاوت و محفل انس با قرآن کریم در دانشکده پرستاری و مامایی

برگزاری کرسی تلاوت و محفل انس با قرآن کریم در دانشکده پرستاری و مامایی
مرکز قرآن و عترت با همکاری دانشکده پرستاری و مامایی در بیست و سوم فروردین ۱۴۰۱ و دهمین روز از ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز شهادت ام المومنین حضرت خدیجه کبری(س)، اقدام به برگزاری کرسی تلاوت و محفل انس با قرآن نمود.
مرکز قرآن و عترت با همکاری دانشکده پرستاری و مامایی در بیست و سوم فروردین ۱۴۰۱ و دهمین روز از ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز شهادت ام المومنین حضرت خدیجه(س)، اقدام به برگزاری کرسی تلاوت و محفل انس با قرآن نمود. در این مراسم با دعوت دو تن از قاریان برجسته استان آیات نورانی قرآن تلاوت شد. 
 
آقای جلیلیان قاری اول با تلاوت آیاتی از سوره مبارکه بقره شور و حال خاصی به مجلس داد وسپس آقای مبین سلطانی قاری جوان نیز آیات سوره مبارکه آل عمران را تلاوت کرد که مورو استقبال حاضرین قرار گرفت.
 
ادامه‌ مراسم به بیان نکات قرآنی و تفسیر آیات نورانی قرآن اختصاص یافت. حجت‌الاسلام سوری، معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در باب تکریم و جایگاه حضرت خدیجه کبری(س)، گفت که همه ما مدیون این بانوی بزرگوار هستیم که حامی و یار و یاور پیامبر در توسعه‌ی دین اسلام بودند. در قسمت دیگر از صحبت ایشان که در تفسیر گفته شد: سوره احزاب آیات ۷۲ و ۷۳ بود که خداوند متعال فاعل محض است و قادر و توانا به هر عملی، انسان‌ها تنها به اندازه ظرفیت خود از این فاعلیت خداوند بهره خواهند برد. از بین همه موجودات انسان انتخاب شد برای اینکه وارث و اشرف مخلوقات باشد، بنابراین انسان‌ هم می‌تواند مانند یک زمین حاصلخیز از باران رحمت و معرفت الهی سیراب شود و هم می‌تواند مانند یک زمین شوره زار از علم و معرفت خداوند بی‌بهره گردد، این ظرفیت انسان‌هاست که سنجیده می شود.
 
وی در ادامه افزود: در آیات بعد سوره احزاب انسان‌ها به ۳ دسته تقسیم می شوند: مشرک، منافق و مومن. امیدواریم که خداوند به ما توفیق بدهد که به نحو احسن از ظرفیتی که خداوند در اختیار ما قرار داده استفاده کنیم.
 
گفتنی است، این مراسم با دعا و تقدیر از قاریان دعوت شده به پایان رسید.
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ ۰۹:۵۰
مفدا کرمانشاه |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید