اخبار

برگزاری اولین نشست تخصصی همفکری و هم افزایی دانشگاه با اتحادیه های دانشجویی کشوری

برگزاری اولین نشست تخصصی همفکری و هم افزایی دانشگاه با اتحادیه های دانشجویی کشوری
نشست تخصصی همفکری و هم افزایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور جمعی از دبیران اتحادیه‌های علمی دانشجویی کشور برگزار شد.

  اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی به عنوان بزرگترین مجموعه های دانشجویی کشور جزء مجموعه های فعال دانشجویی در دانشگاه های کشور هستند که جوانان فعال در آنها نقش برجسته ای در پیشرفت های علمی کشور دارند و ظرفیت‌های بسیاری را در دانشگاه‌های سراسر کشور در اختیار دارند که با بهره وری مناسب از این بستر می توان گام هایی استوار در مسیر توسعه علم محور ایران عزیز برداشت.

به همین منظور، عصر امروز جلسه‌ ای با حضور دکتر قباد محمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دکتر محمدرضا غلامی معاون‌ فرهنگی و دانشجویی، دکتر محمدحسین کاظمی دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، سعید کرمی دبیر واحد آموزش اتحادیه، سینا مجیدی دبیر جامعه اسلامی دانشگاه رازی و دیگر فعالان دانشجویی برگزار شد.

در این نشست، پیرو مباحثی همچون افزایش و گسترش فعالیت های فرهنگی، تاسیس تشکل جامعه اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، استفاده از ظرفیت دانشجویان خارجی به عنوان سفیران کشور و تلاش بیشتر بر کیفی سازی فعالیت ها، استفاده بیشتر از دانشجویان در برگزاری برنامه های فرهنگی، ایجاد کارگروهی ازدانشجویان علوم پزشکی کشور برای احصا نظام مسائل علوم پزشکی و برطرف سازی آن ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین بر داشتن برنامه های مداوم و هدفمند برای دانشجویان به جهت تربیت مسئولین آینده کشور، ایجاد امید و رفاه برای حفظ دانشجویان نخبه، جهت دهی درست به دانشجویان و سرمایه گذاری بیش از پیش برای فعالیت فرهنگی در بین دانشجویان جدیدالورود، توجه به دانشجویان فعال در حوزه بالین و کارورزان، ایجاد کمیته های مشورتی و ساماندهی کانون های مذهبی و فرهنگی و تربیت دانشجوی انقلابی برای آینده کشور تاکید شد.

دکتر قباد محمدی ضمن تشکر از زحمات این دانشجویان فعال و تاثیر گذار اشاره کرد: در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دید بسیار مثبتی نسبت به تشکل های مختلف دانشجویی وجود دارد. وظایف فرهنگی بسیار سنگینی بر عهده دانشگاه ها می باشد و آنها منشاء تربیت نیروهای انقلابی و تولید علم دانشگاهها هستند. دانشگاه و حوزه دو بال نظام جمهوری اسلامی هستند که می توانند این نظام مقدس را به اهداف متعالی که ثمره خون شهدای والامقام است، برسانند.

همچنین وی افزود: تشکل ها می توانند کمک بسیاری در زمینه های مختلف فرهنگی و تذهیب نفس که اساس همه کارها می باشد، داشته باشند. برگزاری مراسم ها در ایام خاص توسط تشکل های دانشجویی و با حضور دانشجویان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. از تشکل های دانشجویی به ویژه تشکل های انقلابی که در دانشگاه فعالیت می کنند، استقبال می کنیم، یکی از این تشکل های انقلابی ریشه دار و با سابقه تشکل جامعه اسلامی دانشجویی است که هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی مورد حمایت ما در دانشگاه هستند.

دکتر غلامی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه نیز ادامه داد: در حال حاضر بسیج دانشجویی دانشگاه فعال است و در حوزه تشکل های کانون های مذهبی دانشگاه، فعالیت های خوبی صورت گرفته و تعداد زیادی از دانشجویان ما عضو این تشکل ها هستند.

معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه همواره از تشکل های مختلف دانشجویی حمایت خوبی داشته است و سعی ما بر این است تمام برنامه های دانشجویی به ویژه برنامه هایی که در شورای فرهنگی مصوب شده را پوشش دهیم و هدف ما این است که ارتباط خوبی با دانشجویان برقرار نماییم .

در پایان، سرپرست دانشگاه بر حمایت همه جانبه از برنامه های فرهنگی و مذهبی و دانشجویان انقلابی تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که ان شاالله میتوانیم با همفکری دانشگاه ها با اتحادیه های دانشجویی شاهد رشد و بهبود برنامه ها و شرایط فرهنگی دانشگاه ها باشیم

۵ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۲۳
مفدا کرمانشاه |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید