اخبار

پیام تبریک معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به‌مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار

پیام تبریک معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به‌مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار

دکتر محمدرضا غلامی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به‌مناسبت سالروز ولادت با سعادت بانوی صبر و استقامت حضرت زینب(س) و روز پرستار پیامی صادر کرد.

 

 دکتر محمدرضا غلامی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پیامی ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را به کلیه پرستاران، اساتید و دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تبریک گفت.

 

در متن این پیام آمده است:

 

بسمه تعالی

 

قُعُودُکَ عِنْدَهُ اَفْضَلُ مِنْ صَلواتِکَ فی الْمَسجِدِ.
نشستن تو نزد بیمار (و مراقبت از او)، بهتر و بالاتر از نماز خواندنت در مسجد است.

 

تنها کسانی می‌توانند به شغل پرستاری و مراقبت از بیماران بپردازند که از انگیزه بالا، قدرت تحمل، دل‌سوزی و بردباری بهره‌مند باشند. این‌گونه افراد، در ضمیر پاک نیک فطرتان جامعه جای دارند و محبوبیت اجتماعی بالایی می‌یابند؛ زیرا همگان می‌دانند که پاداش‌های مادی نمی‌تواند جبران کار طاقت‌فرسای پرستاران باشد، بلکه باید اجر واقعی خویش را از خداوند دریافت کنند.

زینب کبری سلام الله علیها نیز باصبر و بردباری بی نظیرش در جریان کربلا و حوادث بعد از آن حماسه خلق کرد و نام گذاری روز پرستار به جهت فداکاری های آن حضرت از بهترین اقدامات برای ترویج سیره معصومین خواهد بود.

بی تردید پرستار واژه ای است به گستره مهربانی، عطوفت و مظهر پایبندی به خصایص والای انسانی که در شرایط سخت و طاقت فرسا با آرامشی وصف ناپذیر، روح امید و زندگی را به بیماران هدیه می‌دهد. مسلما برخورداری از چنین ویژگی خدا پسندانه‌ای مصداق بارز فداکاری انسان‌های مومن است که در مقام عمل عاشقانه نوع دوستی را معنا می‌کنند.

اینجانب ضمن تبریک میلاد مسعود حضرت زینب (س) و روز پرستار، به تمامی کادر پرستاری، اساتید و دانشجویان پرتلاش و فداکار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، نامگذاری این روز فرخنده به عنوان روز پرستار را ادای احترام به پرستارانی می‌دانم که مهربانی شان مرهمی برای بیماران و تلاش‌‍ شان وسیله‌ای برای بازگشت مجدد نعمت بزرگ سلامتی به آنان است و از درگاه ایزد سبحان توفیقات روزافزون را در تحقق اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) و دولت تدبیر و امید خواستارم، امید است با پیروی از این الگوی ایمان و ایثار، سلامت را به جامعه و کشور عزیزمان هدیه کنید و در سایه توجهات باری تعالی همواره سلامت و منشأ خیر و برکت باشید.

دکتر محمدرضا غلامی
معاون فرهنگی و دانشجویی‌
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

۹ آذر ۱۴۰۱ ۱۲:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید