اخبار

غبارروبی و گل‌افشانی مزار شهید سید محمد سعید جعفری توسط دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

غبارروبی و گل‌افشانی مزار شهید سید محمد سعید جعفری توسط دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

در آیین دیدار دانشگاهیان با خانواده معظم شهدا، این هفته به‌مناسبت فرا رسیدن میلاد مسعود حضرت زینب(س)، جمعی از دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور بر سر مزار شهید والا مقام سید محمدسعید جعفری با عطرافشانی و نثار فاتحه و صلوات با آرمان‌های این شهید گلگون کفن تجدید عهد و میثاق کردند.

از آنجایی که شهدا برای ما "یادآوری" می‌باشند تا ما بدانیم که چه وظیفه سنگینی بر دوش ما قرار گرفته، و این آرامش و امنیتی که امروز داریم به راحتی به دست نیامده است و چه انسان‌های با ارزشی که از خون خود گذشته‌اند، و این امر وظیفه‌ ما را سنگین‌تر می‌کند به همین منظور زهرا باقری مدیر اسناد و مدارک دفاع مقدس و جمعی از مسئولین، کارشناسان معاونت فرهنگی و دانشجویی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در هفتمین روز از ماه آخر پاییز با حضور بر سر مزار شهید والا مقام، سید محمدسعید جعفری با عطرافشانی و نثار فاتحه و صلوات با آرمان‌های این شهید گلگون کفن تجدید عهد و میثاق کردند.

گذری به زندگی نامه شهید سرافراز سید محمدسعید جعفری:

شهید سید محمد سعید جعفری کرمانشاهی در۱۲ بهمن ۱۳۳۱ در قصرشیرین و درایام تصدی پدرش برگمرک خسروی به دنیا آمد. سلسله ایشان از سادات قدیمی و اصیل کرمانشاه بود و با چهل واسطه به امام حسن ابن علی ابن ابیطالب (ع) می پیوست و حفظ و قرائت قرآن کریم و آموزش احکام شرعی را از ایام دبستان در نزد مربی قرآن مرحوم میرزا علی اصغر بهمانی آغاز نمود.

وی از کودکی به عنوان مُکبِر و مؤذن مسجد بود. همزمان با تحصیل در مدرسه به تحصیل علوم دینی و شرکت در جلسات مذهبی حضوری فعال پیدا می‌کند. در ۱۷ سالگی ازدواج نمود، و پس از پایان تحصیلات متوسطه به اصرار پدرش کارخانه چوب بری را تحویل گرفت و به ادارهٔ آن پرداخت. وی در همین کارخانه بود که هسته اولیه جلسات ضد رژیم پهلوی را پایه‌ریزی می‌کند و این آغاز فعالیت‌های مذهبی و تدریس کلاس‌های اعتقادی او در کرمانشاه بود. بعدها در سخنرانی‌های پرشور به حکومت پهلوی حمله می‌کند. به همین دلیل مورد تعقیب مأموران ساواک قرار می‌گیرد؛ و به زندان و مورد شکنجه قرار می‌گیرد. با پیروزی انقلاب ایران، او اولین هسته‌های انقلابی را جهت دفاع و حفاظت از شهر به وجود می‌آورد. سپس به عنوان اولین فرمانده کمیته انقلاب اسلامی برگزیده می‌شود.

نخستین فعالیت سیاسی او به پخش اعلامیه های امام در خرداد ۴۲ و زمـان کودکی بـرمی گردد. شهیــد سپهبد علی صیاد شیرازی در سال۱۳۵۰ با ایشان آشنا می گردند و این آشنایی را نقطه عطفی در تغییر مسیر زندگی خویش دانسته می گوید: آشنایی من با سعید آغاز آشنایی من با مربیان دینی بود سعید برای من همچون پلی بود به جهان معرفت و معنویت.

وی یکی از جوانترین فرماندهانی است که هدایت جنگ ایران و عراق را به عهده گرفت. روزی که جنگ آغاز شد او یک جوان ۲۸ ساله بود و در همین سن به فرماندهی سپاه کرمانشاه منصوب شد. در ۴ آبان ۱۳۵۹ در منطقه قراویز سرپل ذهاب بر اثر اصابت انفجار مین و در سن ۲۸ سالگی به شهادت رسید.

۹ آذر ۱۴۰۱ ۱۲:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید