اخبار

مسئول رسانه هیئت دانشجویی صاحب الزمان (عج)؛

رسانه، قلب تپنده هیئت دانشجویی است

رسانه، قلب تپنده هیئت دانشجویی است
کوثر حیدری دانشجوی ترم ۳ رشته فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و مسئول رسانه هیئت دانشجویی صاحب الزمان (عج) در گفتگو با پایگاه خبری و اطلاع رسانی مفدا کرمانشاه از انگیزه ها، خلاقیت ها و چالش های یک مسئول رسانه می گوید
به گزارش مفدا کرمانشاه، خبرنگار پایگاه خبری و اطلاع رسانی مفدا کرمانشاه یک گفتگوی صمیمی با کوثر حیدری دانشجوی ترم ۳ رشته فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و مسئول رسانه هیئت دانشجویی صاحب الزمان (عج) انجام داده است که به شرح ذیل می باشد:
محور اول: معرفی و انگیزه‌ها
۱. لطفاً خودتان را معرفی کنید و بگویید چه شد که وارد هیئت دانشجویی و به‌ویژه بخش رسانه‌ای آن شدید؟
کوثر حیدری هستم، دانشجوی ترم ۳ رشته فوریت‌های پزشکی، از خادمین هیئت و مسئول بخش رسانه. من از طریق یکی از دوستانم و به دعوت ایشان در چند فعالیت هیئت شرکت کردم و بعد از آن خودم علاقه‌مند شدم که بیشتر فعالیت داشته باشم. به دلیل علایق شخصی‌ام و با توجه به گستردگی و تنوع کار رسانه، این بخش را برای فعالیت انتخاب کردم
۲. از نگاه شما، هیئت دانشجویی چه نقشی در فضای فرهنگی و دینی دانشگاه ایفا می‌کند؟
هیئت فراتر از یک تشکل است. به‌گونه‌ای که همه‌ی تشکل‌ها، گروه‌ها و... زیر پرچم هیئت قرار می‌گیرند. هیئت مرکز ثقل اتحاد است، جایی که همه با دلشان پای کار می‌آیند. قطعاً هر چقدر در این فضا خودمان را اصلاح کنیم، تأثیرش را در جامعه هم خواهیم دید.
محور دوم: نقش رسانه در هیئت
۳. شما به‌عنوان مسئول رسانه، چه راهبردی برای معرفی هیئت و انتقال پیام‌های مذهبی به زبان امروزی دارید؟
در واقع راهبردهای مختلفی برای فعالیت‌ها داریم، ولی به‌نظرم نقش تفکر، آگاهی‌بخشی و تبیین مسائل، مؤثرتر از همه است
۴. رسانه هیئت را بیشتر با چه ابزارهایی فعال نگه می‌دارید؟
شبکه‌های اجتماعی، ویدیو، طراحی پوستر یا تولید محتوا متنی؟ ما همواره در تلگرام و اینستاگرام، کانال و صفحه‌ فعال داریم و از ویدئو، متن، عکس و پوستر نیز برای تولید محتوا استفاده می‌کنیم.
محور سوم: فعالیت‌ها و خلاقیت‌ها
۶. یکی از فعالیت‌های رسانه‌ای یا کمپین‌هایی که اجرا کردید و بازخورد خوبی گرفت، چه بود؟
یکی از فعالیت‌های قشنگی که در دانشگاه اجرا کردیم، طرح "هیرا" بود (هیئتی‌های راهنما). در این طرح، دانشجویان جدیدالورود را با سال‌بالایی‌های هیئتی مرتبط کردیم تا بتوانند پاسخ سؤالات و سردرگمی‌هایشان را در بدو ورود به دانشگاه پیدا کنند و همراهی بگیرند.
محور چهارم: چالش‌ها و تجربه‌ها
۷. سخت‌ترین چالشی که در مدیریت رسانه هیئت با آن روبه‌رو بودید چه بود؟
از چالش‌ها می‌توانم به مدیریت زمان خودم اشاره کنم! حقیقتاً اوایل کار برایم بسیار سخت بود. خوبی کار در هیئت این است که ادوار (بچه‌هایی که مسئولیت‌شان را به پایان رسانده‌اند) پشتمان را می‌گیرند تا بتوانیم تمام‌قد از پس مسئولیت‌ها بر بیاییم. و اینجا جا دارد از خانم ویسانی عزیزم تشکر کنم.
۸. چطور توازن بین مسئولیت درسی، فعالیت‌های مذهبی و کار رسانه‌ای را حفظ می‌کنید؟
با تمرین، کاهش زمان بطالت و هدفمند کردن همه‌ی بخش‌های روز، به‌راحتی می‌توان توازن را حفظ کرد. این کار باعث افزایش قدرت مدیریت شخصی هم می‌شود.
محور پنجم: نگاه آینده و الهام‌بخش
۹. چه پیشنهادی برای ارتقای فعالیت رسانه‌ای هیئت‌ها در سایر دانشگاه‌ها دارید؟
به‌عنوان پیشنهاد باید بگویم که چون ابعاد رسانه بسیار گسترده‌ است، علاوه بر آموزش اعضا، اگر روی بخش‌های مختلف هم تمرکز شود، کار رسانه‌ای نتیجه‌ی خیلی بهتری خواهد داشت.

۱۰. اگر بخواهید یک جمله الهام‌بخش برای دانشجویی بگویید که می‌خواهد وارد کار فرهنگی- مذهبی شود اما تردید دارد، چه می‌گویید؟

حتماً فعالیت‌های غیر درسی را تجربه کنید. درس فقط یک بُعد از زندگی دانشجویی است، در حالی که ابعاد زندگی بعد از دانشگاه بسیار گسترده‌ترند. به‌نظرم دانشگاه جایی‌ست برای رشد همه‌ی جنبه‌های زندگی؛ پس از آن به‌درستی استفاده کنیم.

۴ خرداد ۱۴۰۴ ۱۰:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید