اخبار

تشکل‌های دانشجویی بستر گفتمان را در دانشگاه فراهم کنند

تشکل‌های دانشجویی بستر گفتمان را در دانشگاه فراهم کنند
رئیس دانشگاه رازی دعوت به گفت و گو را رسالت تشکل‌های دانشجویی دانست و گفت: در دانشگاه باید همدلی باشد، نه اینکه بر سلایق خاصی پافشاری شود.
 

محمدابراهیم اعلمی آل آقا در نشست شورای فرهنگی اجتماعی دانشگاه رازی که با محوریت بررسی وضعیت کانونهای فرهنگی  هنری دانشگاه برگزار شد، بر ضرورت پرهیز از پافشاری بر مبانی سلیقه‌ای خاص در فضای فرهنگی تاکید کرد و افزود: اگر کانون‌ها در دانشگاه در برگیرنده سلایق فکری حاکم بر جامعه کار فکری انجام دهند، باید حمایت شوند. 

وی همدلی، وفاق و توجه به گفت و گو را از موارد مهم در راستای فعالیت تشکل‌ها دانست و گفت: در دانشگاه باید همدلی باشد، نه اینکه بر سلایق خاصی پافشاری شود. 

اعلمی آل آقا حضور تشکل‌ها در دانشکده علوم اجتماعی را نقطه‌ای مثبت در راستای دعوت به گفتمان دانست و افزود: فراهم کردن بستر لازم برای شکل گیری این گفت و گو، از رسالت‌های تشکل ها است. 

  تورج زینی وند مدیر فرهنگی دانشگاه رازی نیز در این جلسه با بیان اینکه زمینه فعالیت برای کانون‌ها آماده است، گفت: بر اساس آیین نامه، فعالیت کانون باید بگونه‌ای باشد که با وظایف سایر نهادها، شوراها، انجمن‌ها، تشکل‌ها و نشریات سیاسی دانشجویی و هیأت‌های علمی و کارکنان تزاحم نداشته باشد.

وی جدی ترین چالش جامعه را فرهنگ گفت و گو دانست و اظهار کرد: امیدواریم وفاق و همدلی مورد نظر مسئولان ترویج یابد و بر جامعه حاکم شود.

در این جلسه از تیم دانشجویی دانشگاه رازی که در مسابقات منطقه‌ای مناظرات دانشجویان ایران حائز رتبه نخست شده‌اند، با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

۱۶ آبان ۱۳۹۷ ۱۶:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید