اخبار

دبیر انجمن "دارو و درمان" دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

مهم ترین هدف این انجمن هدایت دانشجویان برای ورود به دنیای پژوهش است

مهم ترین هدف این انجمن هدایت دانشجویان برای ورود به دنیای پژوهش است
دبیر انجمن دانشجویی "دارو و درمان" دانشگاه گفت : با توجه به اینکه رشته داروسازی رشته ای فشرده و سنگین است ، دانشجویان این رشته انگیزه ای برای انجام کارهای تحقیقاتی غیر پایان نامه ای و کسب مهارت های تکمیلی لازم مرتبط با رشته داروسازی را ندارند.

محمد مهدی گراوندی در گفت و گو با خبرنگار سرویس "فرهنگی"  مفدا کرمانشاه ، ضمن بیان این مطلب ، به دلایل تشکیل و اهداف انجمن "دارو و درمان" اشاره کرد و گفت : هدف از تاسیس این  انجمن ایجاد انگیزه در دانشجویان برای انجام فعالیت های علمی و پژوهشی خارج از چارت درسی است .

وی در تشریح دیگر اهداف تشکیل این انجمن ، افزود : حمایت از دانشجویان برای شرکت در سمینار های بین المللی و کشوری ، حمایت های مادی از طرح  های تحقیقاتی غیر پایان نامه ای ، تبادل علمی با اساتید و دانشجویان برتر داروسازی کشور و شناسایی و معرفی دانشجویان علاقه مند و با استعداد به اساتید پژوهشی دانشکده از جمله دیگر اهدافی است که این انجمن در دستور کار خود دارد.

دبیر انجمن دانشجویی "دارو و درمان" خاطر نشان کرد :در حال حاضر عمده فعالیت انجمن شامل برگزاری کلاس های آموزشی خارج از چارت درسی ، برگزاری کارگاه های مقدماتی و پیشرفته در حوزه داروسازی ، برگزاری کمپین های آگاهی بخشی و سلامت محور در سطح شهر و برگزاری مسابقات علمی و انگیزشی در میان دانشجویان در سطح دانشگاه و همچنین انجام پروژه های تحقیقاتی است.

گراوندی ضمن تقدیر از حمایت و همکاری های مدیران دانشگاهی با برنامه‌های انجمن "دارو و درمان " ، به استقبال خوب دانشجویان و اساتید از تاسیس این انجمن اشاره کرد و گفت :  فعالیت های انجمن "دارو و درمان" از همان ابتدا مورد استقبال دانشجویان ، اساتید و مدیران قرار گرفت و آن ها با انگیزه ای ستودنی انجمن را مورد حمایت های علمی و معنوی خود قرار دادند که این خود انگیزه تیم اجرایی انجمن را برای فعالیت های بیشتر و بهتر چند برابر کرده است .

وی خاطر نشان کرد : با توجه  به حرکت دانشگاه علوم پزشکی به سوی دانشگاه های نسل سوم و همچنین گستردگی و گوناگونی فراوان دنیای جذاب پژوهش ، انجمن "دارو  و درمان"  تمرکز خود  را بر روی فعالیت های پژوهشی قرار داده است.

این دانشجوی رشته ی داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در این انجمن ، یادآور شد :  از بیستم مهر ماه سال گذشته که انجمن تاسیس شد موفق به برگزاری چندین کارگاه  از جمله Medical search، روش تحقیق، End note ، آشنایی با مقدمات فارماکولوژی،  برگزاری کمپین تعیین مزاج بر اساس طب سنتی و آگاهی بخشی در مورد مکمل های ورزشی در سطح شهر شدیم که خوشبختانه با استقبال خوب دانشجویان همراه بود.

گراوندی در پایان درخصوص اهداف آتی این انجمن گفت : گسترش ارتباط با اساتید دانشگاه، بازدید از مراکز درمانی و کارخانه های داروسازی کشور، ارائه برنامه راهبردی  به دانشجویان جهت آشنایی بیشتر و برنامه ریزی برای شرکت در کارگاه ها، از مهم ترین برنامه های انجمن برای ارتقای فعالیت های خود می باشد.

۷ بهمن ۱۳۹۷ ۱۳:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید