اخبار

به همت جهادگران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ؛

خدمت جهادی به روستاهای شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب رسید

خدمت جهادی به روستاهای شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب رسید
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از برگزاری اردوی یک روزه جهادی دانشجویان در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب خبر داد.

دکتر محمدرضا غلامی در گفت و گو با مفدا کرمانشاه ، با اعلام این خبر افزود: دانشجویان کانون فعالیت‌های جهادی و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در قالب دو تیم متشکل از پزشکان ، پرستاران ، کادر پیراپزشکی و کارشناسان بهداشت ، ۱۹ دی ماه با حضور در روستاهای شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب به هزار تن از مردم این مناطق خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دادند.

وی ادامه داد: حضور تیم جهادی دانشجویان در هر منطقه ای بر اساس بررسی های تیم بازدید و نیاز مردم مناطق و با اعلام نیاز شبکه بهداشت شهرستان ها است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تشریح اقدامات انجام شده در این اردو ، عنوان کرد: معاینه پزشکی، توزیع رایگان دارو ،  مشاوره مامایی، پایش فشار و قند خون، آموزش بهداشت و خود مراقبتی جهت پیشگیری از بیماری های شایع و معرفی علائم این بیماری ها از جمله اقداماتی است که در این اردوی یک روزه انجام شد و تعدادی از بیماران نیازمند خدمات تخصصی نیز به مراکز مربوطه ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این اردوی جهادی ، گفت: این اردو همانند دیگر اردوهای اخیر با هدف افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از بروز بیماری ها در مناطق محروم ، کاهش مصرف بی رویه دارو ، آموزش بهداشت ، مامایی و عوارض دارویی بسیار منسجم و با برنامه از پیش طراحی شده صورت گرفت.

دکتر غلامی در پایان یادآور شد: در حاشیه این اردوی جهادی ضمن پایش و ارائه آموزش‌های بهداشتی از جمله بهداشت فردی، دهان و دندان و خود مراقبتی در مدارس این مناطق ، پک‌های بهداشتی و فرهنگی نیز میان کودکان توزیع شد.

۷ بهمن ۱۳۹۷ ۱۳:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید