اخبار

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

زمین لرزه گیلانغرب، آسیبی به خوابگاه‌های دانشجویی و دانشجویان وارد نکرده است

زمین لرزه گیلانغرب، آسیبی به خوابگاه‌های دانشجویی و دانشجویان وارد نکرده است
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وقوع زلزله عصر امروز در شهرستان گیلانغرب گفت: براساس گزارشات رسیده، خوشبختانه این زمین لرزه هیچ آسیبی به خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه و همچنین دانشجویان ساکن در خوابگاه‌ها وارد نکرده است.

دکتر محمد رضا غلامی در گفت وگو با خبرنگار مفدا با بیان این خبر افزود: این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری و در ۲۳ کیلومتری شهرستان گیلانغرب در ساعت ۱۷ و ۱۱ دقیقه رخ داده است و بر اساس خبرهای رسیده، وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی در کرمانشاه وهمچنین دانشجویان کاملا عادی گزارش شده است.

وی گفت: امسال چندین پس لرزه بالای ۶ ریشتر در کرمانشاه داشتیم و باتوجه به حجم بالای این پس لرزه‌ها و به منظور ایمنی بیشتر برای دانشجویان خوابگاهی، امسال خوابگاه‌های غیرایمن از لیست خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی حذف شده‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: محل وقوع این زمین‌لرزه  ۲۳ کیلومتری گیلانغرب، ۳۱ کیلومتری سومار و ۳۸ کیلومتری سرپل ذهاب بوده است. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در شهر کرمانشاه نیز به خوبی احساس شد و موجب به خیابان آمدن بخشی از مردم این شهر شد. نزدیک‌ترین شهرها به محل وقوع زلزله، ۲۳ کیلومتر تا کرمانشاه، ۳۱ کیلومتر تا سومار و ۳۸ کیلومتر با سرپل ذهاب فاصله داشته است.

تاکنون ۵ تیم ارزیاب اورژانس به محل وقوع زلزله اعزام شده است و اورژانس و بیمارستان‌ها در استان کرمانشاه به حالت آماده باش درآمدند؛ البته تاکنون هیچ مراجعه کننده‌ای به بیمارستانها گزارش نشده است.

مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران بزرگی این زلزله را ۶.۴ ریشتر و  محل وقوع آن را استان کرمانشاه - حوالی سر پل ذهاب در عمق ۷ کیلومتری زمین اعلام کرده است. همچنین پس‌لرزه‌ای ۳.۵ ریشتری در منطقه قصر شیرین احساس شد

۷ بهمن ۱۳۹۷ ۱۳:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید