اخبار

رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد:

افزایش ۳۰ درصدی همایش ها ،کارگاه ها ی آموزشی و نشستهای دانشجویی / مشارکت بیش از ۳ هزار دانشجو

افزایش ۳۰ درصدی همایش ها ،کارگاه ها ی آموزشی  و نشستهای دانشجویی / مشارکت بیش از ۳ هزار دانشجو
رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یکی از مهمترین اهداف اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان، فعالیت های پیشگیرانه نوع اول است که در این میان برگزاری جلسات آموزشی در حوزه بهداشت روان در قالب همایش ، نشست های دانشجویی و کارگاه های آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکتر پرستو عباسپور در گفت و گو با خبرنگار مفدا کرمانشاه با اشاره به برگزاری ۴۸ جلسه آموزشی در سال جاری ، اظهار کرد: این جلسات در قالب همایش ، نشست و کارگاه آموزشی توسط اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان و با همکاری کانون ها ، انجمن ها و گروه همتایاران سلامت روان برگزار شده  و بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو در این برنامه ها  مشارکت داشته اند.

وی ادامه داد : موضوعات مختلفی همچون راهبردهای مطالعه و یادگیری ، مقابله با اضطراب امتحان، مهارت های پیش از ازدواج، خودآگاهی و خود شناسی، مهارت نه گفتن، قاطعیت و جراتمندی، مدیریت استرس و مهارت برقراری ارتباط موثر از جمله موارد تدریس شده در این کارگاه های آموزشی بوده است.

رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به رشد ۳۰ درصدی برگزاری جلسات آموزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، افزود: ۹ کارگاه آموزشی مختص دانشجویان جدیدالورود بوده است که در آن چالش های اصلی زندگی دانشجویی و راهکارهای مقابله با آنها مطرح شده است.

دکتر عباسپور در پایان خاطر نشان کرد: از دیگر برنامه های پیشگیرانه سال جاری اجرای طرح غربالگری سلامت دانشجویان جدیدالورود بوده است که با پوشش ۹۴ درصدی انجام شده و دانشجویان نیازمند به مساعدت و پیگیری آتی شناسایی شده اند.

۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ۰۸:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید