اخبار

خانواده‌ها به دورهمی‌های شب یلدا «نه» بگویند

خانواده‌ها به دورهمی‌های شب یلدا «نه» بگویند
مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در امور بانوان و خانواده با اشاره به شیوع ویروس کرونا بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: در این شرایط خانواده‌ها به دورهمی‌های شب یلدا «نه» بگویند و از برپایی هرگونه مراسمی خودداری کنند.

دکتر «پرستو عباسپور» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقش محوری بانوان در خانواده‌ها، از آنان خواست در شرایط شیوع ویروس کرونا از هرگونه مهمانی گرفتن و برپایی مراسم و جشنی خودداری کنند چرا که بیشترین عامل انتقال ویروس کرونا در نقاط پرتجمع است.

وی با بیان اینکه زنان به عنوان پایه‌های اصلی خانواده، محور اساسی سلامتی، رشد، پویایی و اعتلای خانواده و به تبع آن جامعه هستند، گفت: مدیریت و برنامه‌ریزی سلامت خانواده از واکسیناسیون کودکان تا تغذیه نوجوانان، کاهش استرس‌های خانواده و حتی ارایه خدمات به سالمندان را بانوان به عهده دارند.

او اظهار داشت: این زنان هستند که می‌توانند با مدیریت صحیح ، سبک زندگی و فرهنگ سلامت را در خانواده ارتقا بخشند.

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: از طرفی مراسم شب یلدا از دیرباز تا به امروز مورد توجه و اهمیت ایرانیان بوده و همواره یادآور جشن‌ها، دورهمی‌ها و خاطرات خوشی برای همگی است و در بیشتر مواقع بانوان در خانواده‌ها کانون برنامه‌ریزی و هماهنگی چنین برنامه‌هایی بوده‌اند.

دکتر عباسپور تصریح کرد: این در حالی است که امسال متاسفانه با شیوع ویروس کرونا تعداد بسیار زیادی از هموطنان عزیزمان داغدار شده و یا برخی مجبورند این شب طولانی را در کنار بیمار خود در بیمارستان سپری کنند.

او گفت: از آنجایی که نتایج بسیاری از تحقیقات اخیر نشان دهنده آن است که دورهمی‌ها و تجمع‌های خانوادگی بیشترین نقش را در شیوع و تداوم بیماری کووید ۱۹ دارد لذا جا دارد بانوان سعی کنند برای برگزاری مراسم شب چله امسال به شیوه‌ای متفاوت از سال‌های قبل برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: انتظار می‌رود مادران برای ایجاد محیطی شاد و پر از هیجان در خانواده تلاش کنند شبی به یاد ماندنی را برای فرزندان خود رقم بزنند، استفاده از فناوری های روز و برگزاری این دورهمی و شب نشینی با اقوام و آشنایان به صورت مجازی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

او اظهار امیدواری کرد این بار نیز بسان سایر بحران‌ها بتوانیم از توانمندی و مدیریت خود استفاده کرده و به این شیوه ضمن رعایت اصول پیشگیری از ابتلا به این بیماری، الگوی تعهد، مسوولیت‌پذیری، وظیفه‌شناسی و رعایت حقوق دیگران برای فرزندانمان باشیم.

پیک چهارم کرونا دور از انتظار نیست
استاندار کرمانشاه روز سه شنبه در نشست با باشگاه داران ورزشی به وضعیت کرونا در استان اشاره و با بیان اینکه تاکنون سه پیک را پشت سر گذاشته ایم، یادآوری کرد: در پیک اول آمار فوتی ها به صورت میانگین روزانه یک تا ۲ مورد و در پیک دوم میانگین روزی پنج فوتی داشتیم.

هوشنگ بازوند افزود: در پیک سوم میانگین فوتی ها روزانه به ۱۸ نفر رسید که در روز ۲۴ آبان آمار ۲۴ فوتی یعنی هر ساعت یک نفر را ثبت کردیم اما خوشبختانه هم اکنون کرونا در کرمانشاه شیب نزولی دارد هرچند عقیده دارم آمار روزانه هشت یا ۹ فوتی نیز زیاد است.

بازوند با بیان اینکه تا امروز یک هزار و ۳۸۳ نفر فوتی ناشی از کرونا در استان داشته ایم، از همکاری خوب مردم کرمانشاه با ستاد مدیریت کرونا قدردانی و خواستار تداوم این همکاری شد.

استاندار کرمانشاه همچنین پیک چهارم کرونا در استان را نیز دور از ذهن ندانست و گفت: برای کنترل این بیماری مجبور به اعمال برخی محدودیت ها شده ایم، محدودیت هایی که مشکلاتی را برای اقشار ضعیف و آسیب پذیر ایجاد کرده است که دست فروشان از جمله آنها هستند.

وی گفت: به مشکلات این دسته از شهروندان کاملا واقفیم اما برای حفظ سلامتی آنها و دیگران ناچار به اعمال و اجرای محدودیت ها هستیم تا کنترل این بیماری که به نظر می رسد فعلا باید با آن زندکی کنیم از دستمان خارج نشود.
۲۶ آذر ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید