اخبار

دبیر"شورای صنفی دانشجویان" دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛

شورای صنفی، مشروع ترین تشکل دانشجو محور در دانشگاه

شورای صنفی، مشروع ترین تشکل دانشجو محور در دانشگاه
دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شورای صنفی، مشروع ترین تشکل دانشجو محور بوده و هر دانشجویی حق اظهار نظر آزادانه و مستقل دارد. هدف اصلی ما تحقق این شعار بوده و برای رسیدن به این مهم در آینده، سعی بر حل مشکلات و پیگیری مطالبات دانشجویان در زمینه های مختلف را خواهیم داشت.

"محمدحسین منصوری"، دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با سرویس "صنفی، رفاهی" پایگاه اطلاع رسانی مفدا اظهار داشت: در هر تشکل یا کانونی غالبا یک آیین نامه وجود دارد که بر مبنای این آیین نامه حیطه کاری افراد مشخص می شود، در رابطه با شورای صنفی هم آیین نامه مربوطه اهدافی را برای ما مشخص کرده که خوشبختانه طیف گسترده ای از اختیارات را به ما داده است، لذا تلاش ما همواره بر این بوده که در سال جاری بتوانیم بیشترین تاثیر گذاری را در حیطه های مرتبط با شورای صنفی در دانشگاه و برای دانشجویان داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: به طور کلی مقوله خدمات رسانی به قشر دانشجو به دو بخش تقسیم می شود که بخش اول آن مربوط به امکاناتی است که به دانشجویان داده شده و در حال حاضر وظیفه شورای صنفی، نظارت، پیگیری مستمر و جلوگیری از کاهش کیفیت آن است. برای مثال در زمینه تغذیه دانشجویان نظارت و بازدیدهای روزانه از سلف سرویس های دانشجویی، قرار دادن ناظران تغذیه، پیگیری نظرات دانشجویان، تلاش در جهت قرار دادن غذاهایی در منو متناسب با ذائقه غذایی و طبع افراد و... نمونه ای از پیگیرهای لازم در این راستا می باشد. در مرحله دوم نیز امکاناتی وجود دارد که تمام یا برخی از اقشار دانشجو به آن دسترسی نداشته اما با ایجاد آن بستری خدماتی ایجاد می شود که به وسیله آن بتوان به دانشجویان نیازمند کمک کرد.

دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه افزود: بدون شک هر حوزه ای در هر حیطه ای نیاز به یک تیم قوی، برنامه ریزی منسجم و عملکرد و نظارت مستمر دارد و مسلما این تیم قوی را فقط چارت اصلی آن شورا تشکیل نمی دهند بلکه تمام افرادی که در اجرای این برنامه ریزی حضور دارند که در اینجا خود دانشجویان هستند، بسیار تاثیر گذار خواهند بود و بنابراین نظر سنجی ها، پاسخ صحیح به اعتراضات و توجه به انتقادات و پیشنهادات می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد.

وی ادامه داد: اگر این موارد به صورت دسته بندی شده و با فواصل زمانی معین و مشخص در دسترس افراد قرار گیرد و با همفکری یکدیگر پاسخ داده شوند و مسئولین نیز بسترهای لازم را فراهم و امکان همکاری را برای ما به وجود آورند، امید است بتوان در جهت پیشبرد اهداف شورا، گام های موثری را برداشت.

منصوری با اشاره به اپیدمی بیماری کرونا در کشور و با توجه به چالش های مختلف در پی آن که در حیطه های مختلف به وجود آمده خاطر نشان کرد: تسهیل روابط میان دانشجویان، مسئولین و اساتید از مهم ترین اهداف ما در این دوران خواهد بود و بایستی فرصت های گفتگوهای دانشجویی با اساتید و مسئولین ایجاد شود، چرا که آموزش مجازی که نتواند ارتباط میان دانشجو و اساتید را به خوبی برقرار کند، نمی تواند تمام نیازهای افراد در رراستای آموزش مطالب و گسترش دیدگاه های وی را فراهم کرده و از آنجایی که این شورا در پیدا کردن این نقاط قوت و ضعف از سوی دانشجویان و اساتید نقش بسزایی خواهد داشت، این وظیفه را بر خود دانستیم که با ورود در این حیطه نقش هر چند کوچکی در این راستا داشته باشیم.

وی اظهار داشت: ما در تیم جدید شورای صنفی و در کمیته روابط عمومی، روزانه بحث و گفتگو می کنیم و به دنبال بستر ارتباطی مناسب با دانشجویان هستیم، به این شکل که پیام ها پس از دریافت توسط کمیته روابط عمومی و تفکیک آن ها متناسب با محتوایی که دارند به کمیته مربوطه ارسال می شوند و شکایات و پیشنهادات لازم پیگیری خواهد شد. هم چنین در تلاش هستیم بستری را فراهم کنیم که پس از ارسال پیام ها از سوی دانشجویان افراد بتوانند گزارشی از پیگیری های انجام شده را مشاهده کرده و از روند و نتیجه امور آگاه شوند.

منصوری در پایان افزود: با توجه به شرایط موجود و تغییرات به وجود آمده در پی آن، خواسته های دانشجویان با آنچه که در گذشته بوده بسیار متفاوت است و با دوری قشر دانشجو از محیط فیزیکی دانشگاه، این موضوع بدیهی است که بسیاری از مشکلات دانشجویان ناگفته مانده و رسیدگی مناسبی به مشکلات صورت نپذیرد. لذا از مسئولین انتظار داریم که در کنار اعضای شورای صنفی باشند تا بتوانیم به مصداق یک پل ارتباطی میان آنها و دانشجویان باشیم، این بدین معناست که مسئولین مثل همیشه با ما رابطه فعال و مستمری داشته باشند و از برگزاری جلسات تا حد امکان امتناع نورزند.

۱ تیر ۱۴۰۰ ۲۱:۰۵
https://www.mefda.ir/news/223076/%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D9%81%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88-%D9%85%D8%AD%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87 |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید