اخبار

اعلام اسامی راه یافتگان به مرحله نهایی جشنواره‌های ایده‌های نو حوزه سلامت

اعلام اسامی راه یافتگان به مرحله نهایی جشنواره‌های ایده‌های نو حوزه سلامت
جشنواره ایده‌های نو حوزه سلامت به صورت مجازی توسط اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با هدف تقویت و انعکاس ایده‌های موفق و خلاق ، ایجاد انگیزه و نشاط در حوزه سلامت و افزایش تعاملات دانشجویان و رقابت، عرضه و نمایش مجازی دستاوردهای نواورانه دانشجویان برگزار شد.

این رویداد خاستگاه و رهیافتی برای سنجش، ارزش‌گذاری و اهمیت بخشیدن به تلاش دانشجویان، در راستای تحقق اهداف دانشگاه کارآفرین است . در این جشنواره پس از انتشار فراخوان، ثبت نام گسترده برای همه علاقمندان و دانشجویان علوم پزشکی در سامانه فراهم شد.

در  این رقابت علمی آثار در ۷ محور اصلی ایده پردازی کسب و کار حوزه سلامت شامل : ایده های کسب و کار حوزه علوم تغذیه وسلامت؛ پیشگیری و درمان بیماری ها؛ دارویی؛ مراقبت و توانبخشی ؛ تولید دستگاه‌ها و لوازم پزشکی؛ پیشگیری، درمان و مراقبت پس از درمان؛ همیاری اجتماعی و مددیاری و مشاوره انلاین به بیماران؛ تشخیص و سلامت در سطح کشوری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و دانشجویان در این بخش‌ها آثار خود را به شکل ایده خام، ایده آماده اجرا و ایده دارای نمونه اولیه نیمه صنعتی بارگذاری کردند.

 تعداد کل آثار رسیده به جشنواره ۴۱۲ اثر و بیشترین میزان ارائه آثار در محور ایده‌های کسب و کار تولید دستگاه ها و لوازم پزشکی حوزه پیشگیری با تعداد۱۶۰ اثر بود.  این جشنواره با استقبال بسیار زیادی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی مواجه شد و دانشگاه‌های کرمان، گناباد ، زنجان، تهران ، همدان و کرمانشاه بیشترین تعداد شرکت کنندگان را در این جشنواره داشتند.

 در نهایت رونـد داوری از طـریق سـامانه پس از غـربالگری  و ارزیابی و داوری اولیه آثار، با حفظ محرمانگی و اصالت آثار توسط سـرپرست علمی داوری انجام گرفت که از بین ایده‌ها متناسب با شاخص‌های داوری منتخبین جهت ارائه طرح تکمیلی و شرکت در رقابت نهایی در سایت جشنواره به نشانی  http://ssa.kmu.ac.ir اعلام شدند.

در مرحله نهایی منتخبین  با ارائه مجازی و بررسی مستندات مورد داوری تخصصی قرار خواهند گرفت و در نهایت از ایده‌های برگزیده با  اهداء جوایز نقدی و لوح افتخار تقدیر به عمل خواهد آمد. زمان برگزاری داوری نهایی و  اختتامیه جشنواره نیز از در سایت جشنواره اطلاع رسانی خواهد شد.

۱۵ تیر ۱۴۰۰ ۱۰:۱۸
https://www.mefda.ir/service/universities/kermanshah |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید