اخبار

با حضور اعضاء انجام شد؛

برگزاری دومین جلسه کمیته علم و پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

برگزاری دومین جلسه کمیته علم و پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
دومین جلسه کمیته علم و پژوهش، زیرمجموعه بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت ارائه راه کارها جهت عملی کردن برنامه‌های این کمیته برگزار شد.

صبح روز دوشنبه 28 تیر ماه، دومین جلسه کمیته علم و پژوهش؛ زیر مجموعه بیانیه گام دوم انقلاب با حضور دکتر محمدرضا غلامی، معاون فرهنگی، دانشجویی، دکتر علیرضا عبدی، سرپرست کمیته تحقیقاتی دانشگاه، دکتر علی اکبر ویسی رایگان، رییس دانشکده پرستاری و مامایی، دکتر لیلا رضایی رییس دانشکده توانبخشی و دیگر مسئولین در محل سالن شهدای دانشجوی معاونت فرهنگی، دانشجویی برگزار شد.

محوریت اصلی این نشست، ارائه راهکارهایی جهت عملی نمودن برنامه‌های کمیته علم و پژوهش و استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های موجود در کانون‌ها و انجمن‌های علمی، دانشجویی، در جهت پیشبرد اهداف این کمیته بود.

دکتر غلامی، معاون فرهنگی، دانشجویی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همواره توجه ویژه‌ای به حوزه علم و پژوهش داشته و با ابراز خرسندی از تعداد 30 انجمن‌های دانشجویی در دانشگاه، عنوان کرد: حمایت از انجمن‌های دانشجویی جهت سوق دادن آن‌ها به سمت ایدئولوژی بسیار حائز اهمیت است. همچنین وی یکی از اهداف والای انجمن‌های دانشجویی را تقویت روحیه تیمی و کار گروهی برشمرد و بر تشکیل انجمن‌های بین رشته‌ای تاکید داشت.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن اساتید در کنار انجمن‌های علمی و دانشجویی سبب افزایش اعتماد به نفس و احساس مفید بودن در دانشجویان می‌شود و موجبات قرارگیری ‌آن ها در مسیری درست‌تر در آینده را فراهم خواهد کرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود افزود: حضور حداکثری دانشجویان در کانون ها و انجمن‌های علمی و پژوهشی جای خرسندی دارد و بایستی تمهیداتی برای ایجاد انگیزش و مشارکت هر چه بیشتر در انجمن‌های دانشجویی و کارهای علمی و پژوهشی در نظر گرفته شود.

در ادامه دکتر عبدی، سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه با اشاره به ضرورت علم و پژوهش بیان کرد: فرصت‌های بی‌شماری پیش روی ماست و دانشجویان بزرگ‌ترین سرمایه حرکت و تغییر در جامعه هستند که با حمایت اساتید و انجمن‌های علمی و دانشجویی می‌توانند در حوزه‌های مختلف از جمله علم و پژوهش گام بردارند و لازمه این ترقی را انگیزه و رفع چالش‌های موجود دانست.

 رحیمی از اساتید دانشکده پزشکی اظهار کرد: اپیدمی کرونا تاثیراتی در حوزه علم و پژوهش داشته که مهم‌ترین آن کم‌رنگ شدن مشارکت و انگیزه دانشجویان می‌باشد و به همین جهت خواستار شناساندن انجمن‌های علمی و پژوهشی به دانشجویان و تشکیل انجمن‌های جدید شد.

در ادامه جلسه دکتر ویسی رایگان، رییس دانشکده پرستاری و مامایی عنوان کرد: اساتید این دانشکده همواره در کنار دانشجویان، در کارهای علمی و پژهشی حضور داشته به طوری که، دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی بالاترین میزان مشارکت در طرح‌های هیئت علمی را به خود اختصاص داده‌اند و مقالات این دانشکده از نظر کیفی و کمی پیشرفت چشمگیری داشته است.

از مصوبات این جلسه می‌توان به برگزاری وبینار با دانشجویان، تشکیل زیرگروهی از دانشجویان جهت انجام امور پژوهشی، خنثی سازی سند 2040 و برنامه ریزی برای آن، انجام پژوهش‌های دانشجو محور،اطلاع رسانی در سطح دانشگاه و... اشاره کرد.

۲۹ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۵۴
https://www.mefda.ir/service/universities/kermanshah |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید