اخبار

گفتگو با رئیس اداره امور خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

گفتگو با رئیس اداره امور خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
رئیس اداره امور خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به وجود بیماری کرونا در سطح جامعه، خوابگاه‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید با حداقل ظرفیت و رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی، دانشجویان را اسکان خواهند داد که بدین‌ منظور همه زیر ساخت‌های لازم جهت حفظ سلامت دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها فراهم شده‌است.

با توجه به نزدیک شدن به موسم پاییز و سال تحصیلی جدید و شروع دوباره کارآموزی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی و البته حضور ویروس ویرانگر کرونا در جامعه، تصمیم گرفتیم در خصوص شرایط خوابگاه‌های دانشجویی در این دوران حساس و خطرناک با خانم فتحی؛ رئیس اداره خوابگاه‌ها مصاحبه‌ای داشته باشیم.

 

در ادامه این گفتگو را می‌خوانیم:

 

 

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

 

 فاطمه فتحی هستم و پانزده سال سابقه کار با عناوین رئیس اداره فوق برنامه و رئیس مرکز قرآن و عترت را دارم. هم‌اکنون نیز به عنوان رئیس اداره خوابگاه‌ها در حال خدمت هستم.

 

 

 آیا برای سال تحصیلی جدید که به نوعی سال تحصیلی خاصی نیز می‌باشد برنامه ویژه‌ای برای اسکان دانشجویان در خوابگاه تدارک دیده‌اید؟

 

با توجه به اینکه دانشجویان ورودی جدید در سال تحصیلی پیش رو، از طریق آموزش مجازی تحصیل خود را آغاز خواهند کرد، اختصاص خوابگاه به این افراد منتفی می‌باشد.

 

 

 به منظوررعایت پروتکل‌های بهداشتی چه تدابیری اندیشیده شده‌است؟

 

حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه است که این امر با پایین آوردن ظرفیت خوابگاه‌ها و کاهش تعداد دانشجویان در هر اتاق میسر می‌باشد. ناظران بهداشت نیز با حضور مستمر در خوابگاه‌ها، رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و سلامت دانشجویان را مورد بررسی قرار می‌دهند. لازم به ذکر است اتاق‌های مخصوص و مجزا در خوابگاه‌ها برای اسکان دانشجویان مشکوک به کرونا تا زمان انتقال آنان به مراکز درمانی در نظر گرفته شده‌است.

 

 

 فاصله‌ی اجتماعی و نحوه اسکان در خوابگاه‌ها چگونه است؟

 

رعایت فاصله فیزیکی در خوابگاه به این صورت است که در اتاق‌هایی با ابعاد کوچک یک دانشجو و در اتاق‌هایی با ابعاد بزرگ دو دانشجو اسکان داده می‌شود که تاکنون در تمامی خوابگاه‌های دانشگاه، این موارد رعایت شده و سرویس‌های ایاب و ذهاب نیز با نصف ظرفیت خود سرویس‌دهی می‌کنند.

 

 

 ارتباط و تعامل دانشجویان در زمان کرونا با اداره‎ خوابگاه‌ها به چه نحوی است؟

 

با توجه به اینکه طبق توصیه‌های بهداشتی امکان برگزاری جلسه حضوری وجود ندارد، با دانشجویان و نمایندگان آنها به صورت تلفنی ارتباط داشتم و در صورت لزوم جلسات حضوری در سالن با حفظ فاصله و در زمان کوتاه انجام شده‌است؛ البته دانشجویان کارآموز، کارورز و ارشد برحسب نیاز اکثرا به اداره خوابگاه‌ها مراجعه کرده‌اند.

 

 

 چه تفاوتی بین نظافت خوابگاه‌ها قبل و بعد از کرونا وجود دارد؟

 

تهیه ملزومات مانند انواع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده، اطلاع‌رسانی به دانشجویان و آموزش مراقبت‌های بهداشتی، ضدعفونی تمام خوابگاه‌ها، تجهیز تب‌سنج، پالس‌اکسی متر و تهیه حوضچه‌های گندزدا در درب خوابگاه‌ها از جمله مواردی است که با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا در سطح خوابگاه‌ها انجام گرفته‌است.

 

 

 تعمیرات کنونی خوابگاه‌ها به چه صورت است؟

 

طرح‌های عمرانی خوابگاه‌های دانشجویی از جمله عملیات تعمیر، نوسازی و بهسازی خوابگاه‌ها علیرغم مشکلات اقتصادی و محدودیت مالی، به‌طور پیوسته در حال انجام است و اداره خوابگاه‌ها شیوع بیماری کرونا را فرصت مغتنمی برشمرده و در این دوران با تمرکز و سرعت بیشتر این‌گونه عملیات را دنبال کرده‌است.

 

 

 در پایان پیام شما به دانشجویان در ابتدای سال تحصیلی جدید چیست؟

 

امیدوارم که با رعایت پرتکل‌های بهداشتی و شکست این ویروس منحوس شاهد حضور دوباره دانشجویان عزیز در خوابگاه‌های دانشجویی باشیم.

۱۶ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید