اخبار

دعوت معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به شرکت در بیست و ششمین جشنواره قرآنی هدهد

دعوت معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به شرکت در بیست و ششمین جشنواره قرآنی هدهد
دکتر محمدرضا غلامی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اساتید، کارکنان و دانشجویان را به شرکت در بیست و ششمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت "هدهد" دعوت کرد.

دکتر محمدرضا غلامی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با بیان اینکه قرآن دریایی بزرگ است و بهترین راه برای مصون ماندن از زمینه‌های نفوذ شیطان و آشنایی با معارف الهی، گام نهادن در وادی قرآن است. گفت: جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت "هدهد" فرصتی است تا بتوانیم معارف قرآنی را در زندگی‌مان جاری کرده و شاهد خیرات و برکات آن در زندگی روزمره خود باشیم.

دکتر غلامی با اشاره به اینکه اُنس با قرآن موجب خودسازی، از بین رفتن خودبینی، حب دنیا و کلیه صفات منفی و زشت و نامیمون می‌شود؛ افزود: اُنس با قرآن، نگرشی نو بر عالم خلقت از کران تا کران را ایجاد کرده و او را به حقایق رهنمون می‌سازد تا راز خلقت پدیده‌ها را کشف کند. چنین انسانی چشم بصیرت یافته و خود را می‌شناسد. انس با قرآن باعث می شود که انسان به صورت خودکار به سمت راه‌های غیر خدایی نرفته و از حرکت به سمت رذایل اخلاقی خودداری کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: این جشنواره ویژه دانشجویان، کارمندان و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور است و در ۶ بخش ”آوایی“، ”ادبی“، ”پژوهشی“، ”تیمی“، ”فن آوری“، ”معارفی“، ”هنری“، در ۵۵ رشته برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: بیست‌ و ششمین دوره از جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور(هدهد) مانند سنوات گذشته در ۲ مرحله دانشگاهی و سراسری برگزار می‌شود و در گروه دانشجویان در تعدادی از رشته‌ها، مرحله ملی نیز اجرا خواهد شد.

غلامی در ادامه تصریح کرد: جشنواره بیست ‌و ششم در بخش معارفی با ۱۰ رشته کار خود را آغاز کرده و  آشنایی با احادیث اهل بیت (ع)، آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین (ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، پرسمان معارفی، سبک زندگی قرآنی و نماز جزء این رشته هاست.

وی با بیان اینکه  دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بیست‌وچهارمین جشنواره قرآنی هدهد با کسب ۱۷ مقام، حائز رتبه چهارم کشوری و در بیست‌وپنجمین جشنواره نیز با کسب ۳۱ مقام، موفق به دریافت رتبه دوم کشوری شده است، گفت: امید است امسال نیز همچون سنوات پیشین با عنایت پروردگار متعال و پشتکار و اراده دانشگاهیان‌مان، شاهد درخشش خانواده‌ی بزرگ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این رقابت سالم قرآنی باشیم.

غلامی در پایان گفت: علاقمندان به شرکت در بیست ‌و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جهت ثبت نام در این دوره از جشنواره تا  ۳۰ آبان ماه سال جاری فرصت دارند تا به پایگاه اطلاع رسانی   http://quran.behdasht.gov.ir/login   مراجعه و یا با کارشناس واحد قرآن ‌و عترت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به شماره تلفن ۰۸۳۳۸۳۶۷۳۹۵ تماس حاصل نمایند. 

۱۸ آبان ۱۴۰۰ ۱۲:۱۸
https://www.mefda.ir/news/250938/%D8%AF%D8%B9%D9%88%D8%AA-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید