اخبار

برگزاری جشن "روپوش سفید" دانشجویان داروسازی

برگزاری جشن "روپوش سفید" دانشجویان داروسازی
جشن روپوش سفید دانشجویان داروسازی ورودی سال ۹۶ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاون فرهنگی و دانشجویی، رئیس دانشکده، اعضای هیئت علمی، اساتید و جمعی از دانشجویان در مجتمع فرهنگی بوستان برگزار شد.

جشن روپوش سفید دانشجویان داروسازی ورودی سال ۹۶ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور حجت الاسلام و المسلمین محبی،  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر محمدرضا غلامی، معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر علیرضا علی آبادی، رئیس دانشکده داروسازی، اعضای هیئت علمی، اساتید و جمعی از دانشجویان روز پنجشنبه ۲۵ آذرماه سال ۱۴۰۰ در مجتمع فرهنگی بوستان برگزار شد.


درآغاز مراسم،‌ پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام و المسلمین محبی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان جمع پرشور دانشجویان رشته داروسازی عنوان کرد: شما دانشجویان فرشتگان نجاتی هستید که خداوند این توفیق را نصیب شما کرده تا ناجی زندگی و حیات دیگر انسان‌ها باشید.

وی افزود: پایه و روح علوم پزشکی، داروسازی می‌باشد که همین سبب فرق ویژه شما شده است و آنچه از شما انتظار داریم این است به عنوان داروسازی توانمند، حرفه‌ای، بااخلاق و معتقد به اصول و ارزش‌های حاکم بر جامعه در کشور عزیزمان ایفای نقش کنید.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: یک جامعه هنگامی برتری پیدا می‌کند که در زمینه‌های مختلف از جمله علم و دانش پیشرفت چشمگیر داشته باشد و امروزه ما توانسته‌ایم به خود کفایی در زمینه‌های علوم پزشکی برسیم که این موفقیت را مرهون دانشمندان کشورمان هستیم.

محبی در پایان از دانشجویان خواست: زندگی بزرگان را سرلوحه کار خود قرار داده و در ادامه مسیر تحصیل خود جهاد علمی داشته باشند.

دکتر محمدرضا غلامی نیز ضمن تبریک این مناسبت فرخنده به دانشجویان، از حضور در جمع آنان ابراز خوشحالی کرد و گفت: ما به عنوان جامعه دانشگاهی و شما به عنوان داروساز رسالتی بر عهده داریم که وقتی این لباس مقدس "روپوش سفید" را می‌پوشیم بایستی به عنوان ارائه دهنده‌گان خدمات سلامت، روحیه ایثار و فداکاری را در خود تقویت کنیم.

دکتر غلامی: با گریزی به تاریخچه صنعت داروسازی در طول تاریخ تصریح کرد: سهم تولید داخل در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از بازار دارویی کشور در خوشبینانه‌ترین وضعیت حداکثر ۲۵ درصد بود و اما اکنون ما توانسته‌ایم حداکثر نیازهای دارویی کشورمان را تولید کنیم و اکنون این رسالت بر عهده شما می‌باشد که با پشتکار و عزمی قوی ادامه دهنده این راه باشید

وی افزود: شما دانشجویان داروسازی نخبگان این مملکت هستید که انتظار می‌رود با اراده قوی موانع و مشکلات را کنار زده و به شکوفایی هر چه بیشتر در صنعت داروسازی دست بیابید.

دکتر علیرضا علی آبادی، ضمن تبریک به مناسبت ورود دانشجویان به عرصه بالینی و آرزوی موفقیت برای آنان در ادامه مسیر بیان کرد: پوشیدن روپوش سفید توسط شما داروسازان آینده به عنوان افرادی ناجی و کمک‌رسان در جامعه بسیار حائز اهمیت است. و این لباس نماد پاکیزگی و قداست و متمایز کننده‌ی شما با دیگر مردم می‌باشد و از دانشجویان خواست که در ادامه مسیر نیز پرتلاش و پرانگیزه ظاهر شوند.

 


 انتهای مراسم نیز به اجرای مسابقات مفرح و اهدای روپوش به دانشجویان اختصاص یافت‌.
۲۷ آذر ۱۴۰۰ ۱۰:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید