اخبار

نشست تخصصی راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

نشست تخصصی راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.
به همت مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، نشست تخصصی راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر ویژه دانشجویان برگزار شد.

به همت مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، نشست تخصصی راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدرسول کرمی، کارسناسان مدیریت فرهنگی و جمعی از دانشجویان در محل سالن شهدای دانشجو روز یک‌شنبه 28 آذرماه برگزار شد.

سخنران این نشست حجت الاسلام و المسلمین کرمی اظهار کرد: انسان از قدیمی ترین روزگار حیات خویش، ملّت واحدی بوده است و تنظیم روابط انسانی براساس وحدت اجتماعی، همواره از آرمانهای مقدس او می باشد. در جوامع بشری، رشد و اجتماعی بودن، تکامل تدریجی داشته است، بنابراین فلسفه ی ارسال پیامبران الهی برای این است که با اختلافات، تعارضات، انحرافات و آسیب هایی که اجتماع بشری را تهدید می کند، برخورد شود تا همواره جامعه ی انسانی در مسیر الهی خویش هدایت گردد. برای ضمانت اجرای احکام اجتماعی در اسلام، انجام فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر، که بر تمام مسلمین واجب است.

 وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر را می‌توان نوعی انتقاد از ناراستی‌ها و کژی‌های موجود در جامعه و مردم قلمداد کرد. اما نقد و نقادی آدابی دارد که منتقد برای تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب خود باید این آداب را رعایت کند.

 کرمی در پایان سخانان خود گفت: اگر قرار باشد این امر ونهی و انتقاد مفید و تاثیرگذار باشد کاری پیچیده و مستلزم مهارت خاصی است که بتوانیم فرد را بدون آنکه ناراحت شود متوجه اشتباهش نماییم. در غیر این صورت، انتقادگری سبب آزردگی مخاطب و عدم تاثیرگذاری ‌شده و آمر به معروف از ترس اینکه طرف مقابل آزرده شود از انتقاد کردن و امر به معروف و نهی از منکر صرف‌نظر می‌کند، در حالی که پیشرفت هر انسانی در سایه نقد شدن است و نقد کردن و بقا و ثبات زندگی اجتماعی با امر به معروف و نهی از منکر میسر می‌باشد

 در پایان دانشجویان حاضر در نشست به طرح سوالات و چالش‌های خو در راستای موضوع مطرح شده پرداختند.

۱ دی ۱۴۰۰ ۰۹:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید