اخبار

تکریم خانواده‌ی شهید مدافع حرم، سردار شهیدحاج اکبر نظری توسط دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

تکریم خانواده‌ی شهید مدافع حرم، سردار شهیدحاج اکبر نظری توسط دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
به پاس رشادت‌های بی دریغ شهدای مدافع حرم، دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با خانواده شهید مدافع حرم حاج اکبر نظری دیدار کردند.

به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، سازمان بسیج جامعه پزشکی استان، اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان حج و زیارت استان، دیدار دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی با خانواده شهید مدافع حرم سردار شهید حاج اکبر نظری انجام شد. 

این دیدار که با حضور حجت‌الاسلام سوری معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، سعید کریمی‌خو مدیر کل سازمان حج و زیارت استان، دکتر فاطمه حدادیان مدیر فرهنگی دانشگاه، دکتر رشیدی مدیر فرهنگی دانشکده تغذیه، زهرا باقری مدیر اسناد و مدارک دفاع مقدس و دیگر مسئولین، کارکنان و دانشجویان انجام شد، از مادر شهید مدافع حرم حاج اکبر نظری دلجویی و از صبر و استقامت‌شان تجلیل به عمل آمد.

تاریخ هشت ساله دفاع مقدس و بعد از آن دفاع از حرم اهل بیت(ع) پُر است از رشادت رفقای رزمنده‌ای که در سایه اسلام مرزبندی جغرافیایی برایشان اهمیت نداشت و هر جا صدای مظلومی بر می‌خواست به یاری آن می‌شتافتند.

شهید مدافع حرم حاج اکبر نظری متولد یک فروردین ۱۳۴۲ می‌باشد که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش آفرین بوده‌ و نیز روحیه‌ی شهید پروری داشته‌اند. ایشان در دوران هشت سال دفاع مقدس در عملیات‌های مختلفی شرکت کرده‌اند و فرماندهی عملیات نصر ۷ را نیز به عهده داشته‌اند. شهید نظری در زمان دفاع برعلیه داعش تکفیری، طی یک فراخوان کلی، نیروهای رزمنده و داوطلب بسیاری را جذب کرده و فرماندهی تیپ زینبیون را بر عهده می‌گیرند. سپس برای حفظ حریم اهل بیت عصمت و طهارت، حضرت زینب(س)، داوطلبانه عازم سوریه شده و در نهایت در در پانزدهم شهریور ماه ۱۳۹۵ توسط تروریست‌های تکفیری در استان حلب در شمال کشور سوریه به مقام والای شهادت نائل می‌شوند.

در این دیدار، مادر شهید نظری به بیان خصوصیات اخلاقی فرزند شهیدش پرداخت و این‌چنین گفت: اکبر از همان کودکی حال و هوای خاصی داشت. بسیار مومن و مقید به دین مبین اسلام بود و همیشه در جلسات قرآنی شرکت می کرد و یکی از مهمترین خصوصیت اخلاقی که داشت شجاعت و دلیری او بود و همچنین بسیار شوخ طبع، مهربان، دلسوز و عارف بود و یک نکته مهم اینکه، او همیشه در انجام کارها پیش‌رو بود.

 این مادر صبور ادامه داد: حاج اکبر به مسئله‌ی حجاب بانوان اهمیت زیادی می‌داد و از همان کودکی مخالف بدحجابی بود و وصیت نامه‌اش -که به صورت دست‌نویس هم هست- تأکید بر حفظ حجاب، خصوصا برای فرزندانش است. همچنین او تأکید زیادی به پیروی از ولایت فقیه داشت و میگفت: خیر دنیا و آخرت ما در پیروی از ولایت فقیه است.

در پایان حجت‌الاسلام سوری ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهدای گران‌قدر مدافع حرم علی‌الخصوص سردار شهید حاج اکبر نظری بیان داشت: خدای متعال توفیقی نصیب ما کرده که هر هفته از نزدیک خانواده ی شهدا را زیارت کنیم. این اراده ی خداوند متعال است که در این عالمی که ما در آن زندگی می‌کنیم، افرادی وارد این عرصه شوند و در این دنیا چنان زندگی کنند که هم حیاتشان مایه‌ی درس و عبرت دیگران باشد و هم مماتشان. و این یک واقعیت است.

وی ادر پیایان افزود: اولین خصوصیت بارز شهیدان ما، ایمان به خدا و پیامبر اسلام بوده است. شهدای ما این‌گونه عمل کردند به خدا ایمان داشتند و بر خدا توکل می‌کردند و خدای متعال هم پشتیبان آنها بود و دست عنایت و نصرت الهی نیز همواره همراهشان بود.

۸ تیر ۱۴۰۱ ۱۳:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید