اخبار

اهمیت و ضرورت رعایت مقوله حجاب در جامعه از نگاه دکتر معصومه عیوضی متخصص داخلی و فوق تخصص نفرولوژی

اهمیت و ضرورت رعایت مقوله حجاب در جامعه از نگاه دکتر معصومه عیوضی متخصص داخلی و فوق تخصص نفرولوژی

با توجه به اهمیت و ضرورت رعایت مقوله حجاب در جامعه به گفتگو اختصاصی با دکتر معصومه عیوضی متخصص داخلی و فوق تخصص نفرولوژی پرداخت و متن این مصاحبه به شرح زیر می‌باشد:

۱: لطفا خودتان را معرفی کنید؟ من دکتر معصومه عیوضی متخصص داخلی و فوق تخصص نفرولوژی (کلیه) هستم.

۲: چرا چادر رو به عنوان حجاب برتر انتخاب کردید؟ من از کودکی دریک خانواده مذهبی بزرگ شده‌ام و چادر را به عنوان حجاب برگزیدم. مادرم همیشه چادر را همراه با لباس‌های زیبا بر من و خواهرم می‌پوشاند، ایشان فرد فعالی بود و همزمان با پوشیدن چادر به فعالیت‌های زیادی می‌پرداخت و شکایتی از پوشیدن چادر نمی‌کرد و ما را هم به پوشیدن چادر مجبور نمی‌کرد و ما با عشق چادر را انتخاب کردیم و چادر را به عنوان حجاب برتر دوست داریم و به آن افتخار می‌کنیم چرا که حجاب یکی از مهم‌ترین ارزش‌های دین مبین اسلام است.

۳: شما به عنوان یک پزشک موفق و یک مادر با حجاب چه توصیه ای برای بانوان ایران زمین دارید؟ توصیه‌ای که من به مادران و بانوان ایرانی دارم این است که از کودکی با محبت دختران خود را به پوشیدن چادر تشویق کنند تا دختران‌شان با عشق به حجاب و چادر بزرگ شوند.

۴: آیا حفظ حجاب در حفظ بنیان خانواده تاثیری دارد؟ مسئله‌ی حجاب که یک دستور دینی است از مسائل مهم جامعه ماست و با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است. این مسئله ازآن جهت که خطابش با زنان است، به نیمی از جمعیت جامعه مربوط است و در تنظیم روابط زن و مرد نقش بسیار مهمی دارد به همه افراد جامعه مربوط می‌شود، بنابراین حفظ حجاب و حیای بانوان در جامعه به حفظ بنیان خانواده‌ها کمک می‌کند.

۵: حفظ حجاب و تحمل گرما در فضای بیمارستان و مطب شما را اذیت نمیکند؟ مسلما خصوصا در فصل تابستان پوشیدن چادر وحفظ حجاب سخت است ولی وقتی شما کاری را با عشق انجام می‌دهید از انجام آن هرچند سخت باشد لذت می‌برید و اگر دقت کنید رشد شما در مدت زندگی با رنج همراه است.

۶: آیاحجاب مانع آزادی زن است؟ آنچه حقّ طبیعی و انسانی هر فرد در یک جامعه شناخته می‌شود، آزادی او در تصمیم‌گیری، عمل و رفتار در محدوده شخصی خود و یا در محدوده معینی که قوانین گوناگون اجتماعی برای او تعریف می‌کند، می‌باشد؛ یعنی فرد در محدوده‌ای که به حقوق فرد دیگری یا جامعه یا به فرهنگ‌ها و باورهای قابل قبول در جامعه خدشه‌ای وارد نسازد، دارای آزادی عمل است و کسی حق ندارد این آزادی عمل را از او سلب کند. در واقع من فکر می‌کنم رعایت حجاب موجب آزادی بیشتر زنان‌ می‌شود و انسان دیگر در قید و بند ظاهر خود نیست و با آرامش به تحصیل و کار می‌پردازد، اما متأسفانه توجه بیش از حد به ظاهر باعث شده نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا خانم‌ها به شدت به سمت اعمال زیبایی و تغییر ظاهر خود بروند واین امر زمان زیادی از عمر فرد را تلف می‌کند در حالیکه با توجه به رشد درونی و روحی انسان می‌تواند به آرامش برسد.

۱۴ اَمرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید