اخبار

نشست دستیار رئیس جمهور در امور مردم‌سازی غرب کشور با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر استان برگزار شد

نشست دستیار رئیس جمهور در امور مردم‌سازی غرب کشور با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر استان برگزار شد

با هدف تقویت روحیه انقلابی دانشجویان؛

نشست دستیار رئیس جمهور در امور مردم‌سازی غرب کشور با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر استان برگزار شد

نشست

به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر استان در یک نشست صمیمانه که شامگاه سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در مجتمع فرهنگی بوستان انقلاب برگزار شد، با دستیار رئیس جمهور در امور مردم‌سازی غرب کشور گرد هم آمدند.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی،در این نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که با حضور دکتر قباد محمدی رئیس دانشگاه، دکتر محمدرضا غلامی معاون فرهنگی و دانشجویی، حجت‌الاسلام و المسلمین یاوری مشاور استانداری در امور مردمی‌سازی و همچنین دکتر حامد غفوری نژاد دستیار رئیس جمهور در امور مردم‌سازی غرب کشور برگزار شد، دانشجویان درخصوص موضوع نشست به بحث، گفتگو و تبادل نظر با این مقام مسئول پرداختند.

در ابتدا پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه اظهار داشت:


درجمهوری اسلامی یک نوع حکومت و یک نوع سیستم حکومت‌داری اجرا می‌شود که در هیچ کشوری وجود ندارد؛ این یک مدل جدید از حاکمیت هست که با پیروزی انقلاب اسلامی شروع به فعالیت کرده و روز به روز هم‌ درحال رشد و بالندگی است و به جایی رسیده که امروز ما می‌گوییم دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی یک واژه بسیار عمیق است ونشان می‌دهد که جمهوری اسلامی از روز اول توجه ویژه‌ای به مردم داشته است.
دکتر قباد محمدی در ادامه بیان داشت در کشورهای غربی که حکومت‌های دموکراتیکی را به اصطلاح خودشان اعمال می‌کنند فقط در کلام اسم‌ مردم‌ را می‌برند و اظهار می‌کنند که ما هدفمان توسعه انسانی درهمه زمینه‌ها است اما واقعیت آن است که نظام‌شان یک‌ نظام سرمایه‌داری است و توجه اصلی به مردم‌ و قشر پایین نیست. ولی در جمهوری اسلامی تمام حاکمیت هدفشان خدمت به قشر پایین‌ و توجه به مردم است نه به نظام سرمایه داری.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید تقویت شود بیان داشت: یکی از جنبه‌های مردمی‌ و مردمی‌سازی می‌تواند اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ باشد که کار به بخش خصوصی واگذار شود همانطور که مقام معظم رهبری هم سال‌ها پیش ابلاغ کردند که دولت باید کوچک شود و کارها توسط بخش خصوصی که از دل خود مردم بیرون‌ آمده‌اند اجرا شود.

دکتر حامد غفوری نژاد دستیار رئیس جمهور در امور مردم‌سازی غرب کشور: برای ایجاد حلقه‌های میانی و بهره‌گیری از این حلقه‌ها برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های مردمی، باید تمرکز خود را بر روی جوانان و دانشجویان قرار دهیم و از آنجایی که دولت خود را مجری رهنمودها و منویات رهبر معظم انقلاب می‌داند، مرکز بررسی‌های استراتژیک بنا بر وظایف ذاتی خود، به ایفای نقش در حوزه حلقه‌های میانی وارد شده و به دنبال دستیابی به راهبردهای اجرایی در این زمینه است

وی در ادامه عنوان داشت: ریشه و مولد مردمی‌سازی به ۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ باز می‌گردد و انقلاب اسلامی ایران تنها حکومتی است که بعد از حکومت پیامبر(ص) و امام علی(ع) هدف از تشکیل‌اش خلقت انسان بوده است.

این مقام مسئول در پایان از همه‌ی دانشجویان تقاضا کرد بیانیه گام دوم انقلاب را مطالعه کنند و با تشکیل حلقه میانی و حرکت‌های خودجوش در تقویت راهبردها موثر واقع شوند.

۵ آذر ۱۴۰۲ ۰۸:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید