اخبار

نشست کمیته تخصصی فرهنگی

نشست کمیته تخصصی فرهنگی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست کمیته تخصصی فرهنگی:

اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها تکلیف و وظیفه همه‌ی ما متولیان فرهنگی می‌باشد

نشست تخصص فرهنگی

نشست تخصصی فرهنگی مدیران و متولیان فرهنگی واحد های تابعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاون فرهنگی و دانشجویی به مناسبت هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها، روز چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در سالن آمفی تئاتر دانشکده داروسازی برگزار شد.

به گزارش مفدا کرمانشاه، این نشست نیم‌روزه که ویژه‌ی مدیران و مسئولین فرهنگی مراکز تابعه مراکز دانشگاه بود با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و دکتر محمدرضا غلامی معاون فرهنگی و دانشجویی آغاز شد و با پخش مستند عابدان کهنز ادامه داشت و در پایان اعضای این نشست با همراهی دانشجویان با حضور بر مزار شهید گمنام تدفین شده در دانشکده داروسازی انزجار خود را از اقدامات جنایت‌کارانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین اعلام کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی محبی در ابتدای این نشست بیان کرد: مهم‌ترین مسئله و موضوع در کار و فعالیت‌های فرهنگی شناسایی نیازهای مخاطبان است چرا که مخاطبان ما در حوزه‌ی فرهنگی دو دسته هستند؛ کسانی که داوطلبین فرهنگی هستند و تمایل به یادگیری دارند و کسانی که داوطلب نیستند و ما وظیفه داریم متناسب با سلیقه و تمایلات آنان کار فرهنگی انجام دهیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کار فرهنگی کار فوق تخصصی است اظهار کرد: گروه‌های مخاطبان ما در سطح دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه متفاوت هستند بنابراین برنامه‌ریزی و اجرایی نمودن کارهای فرهنگی برای هر گروه باید متفاوت و متناسب با ویژگی‌های آن گروه باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله ما خوانش نماز اول وقت است گفت: جامعه بشریت به نماز، که ذکر اعظم است نیاز دارد چرا که نماز ایجاد کننده‌ی یک بسته کامل فرهنگی برای انسان است و از بی‌حجابی، دروغ و ریا، عدم خلوص نیت و...جلوگیری می‌کند و در واقع قرار ملاقات ویژه‌ی مخلوق با خالق است.

دکتر غلامی در ادامه دو موضوع را مورد بررسی قرار داد که یکی از آن پخش مستند عابدان کهنز برای مدیران و مسئولین بود که هدف از پخش آن راهکارهایی در جهت اجرایی نمودن بهتر کار فرهنگی با الگوگیری از شهید صدرزاده دانست ‌و دیگری الزام اجرایی شدن سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها در کلیه مراکز تابعه دانشگاه توسط متولیان فرهنگی دانست و گفت: اجرای این امر مهم تکلیف و وظیفه همه‌ی کسانی می باشد که در عرصه فرهنگی خدمت می‌کنند.

دکتر غلامی اظهار کرد مصوبه‌ی سند دانشگاه اسلامی در جلسه‌ی ۷۳۵ مورخ ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه‌ی شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به تصویب رسیده است و ماموریت اصلی آن، حاکمیت اصول اعتقادی (احکام و اخلاق اسلامی در تمامی ابعاد دانشگاه)، خردورزی و عقلانیت، قدسی بودن علم و محیط‌های علمی، تقدم تزکیه بر تعلیم، تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی، تمدن‌سازی دانشگاه‌ها، وحدت حوزه و دانشگاه و .... می‌باشد.

۵ آذر ۱۴۰۲ ۰۸:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید