اخبار

گفتگو اختصاصی با دانشجوی فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

گفتگو اختصاصی با دانشجوی فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

انس با قرآن موجب شکوفایی استعدادهای انسان می‌شود

مصاحبه

دانشجوی فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو اختصاصی خود با خبرنگار روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی گفت: استدعا دارم در هر سنگری که خدمت می‌نمایید حامی واقعی اسلام و قرآن باشید و انس با قرآن را در لحظه به لحظه زندگیتان داشته باشید.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی کرمانشاه، به مناسبت هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها با شعار (قرآن، کتاب زندگی) خبرنگار ر روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی کرمانشاه با دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به گفتگوی اختصاصی پرداخته است.
۱: لطفا خودتان‌ را معرفی کنید؟
محمد حسن غلامی هستم دانشجوی رشته پزشکی
۲:چند وقت است که فعالیت قرآنی انجام می‌دهید و در چه رشته ای؟
حدودا ۷ سال است که در زمینه "قرائت تحقیق قرآن" فعالیت می‌کنم البته قبل تر نیز با قرآن آشنایی داشت.
۳: آیا زمانی که صرف خواندن قرآن می‌کنید به درس و مطالعه شما لطمه وارد نکرده است؟
با وجود دشواری و سختی‌ها برای قبولی در رشته پزشکی و نیاز آن به مطالعه زیاد، در طول این مدت با برنامه ریزی درست و اختصاص دادن زمان مشخص فعالیت قرآنی خود را پیگیری می‌کنم و معتقد هستم که انس با قرآن موجب شکوفایی سایر استعدادهای انسان می‌شود و نه تنها با دیگر برنامه‌ها تداخلی ندارد؛ بلکه راه را برای برای کسب موفقیت انسان در جنبه‌های مختلف زندگی هموار می‌کند.
۴:مهم ترین تاثیری که قرآن در زندگی خصوصی داشته چه بوده؟
انس با قرآن کریم اثرات و برکات بسیاری دارد و رستگاری انسان‌ها را در هر دو جهان تضمین می‌کند و همانند چراغی فروزان انسان‌ها را از جهل و نادانی به سوی روشنایی و دانایی هدایت می‌کند لذا مهم‌ترین تاثیری که قرآن در زندگی من گذاشته حس آرامش بیشتر در زندگی الاخصوص در هنگام مشکلات و سختی‌ها است.
۵:مهم ترین آیه از نظر شخص شما چه بود؟
فمن یعمل مثقال ذرة خیرا یره و من یعمل مثقال ذرة شرا یره.
این آیه برای من بسیار تاثیر گذار است. در واقع واقف بودن بر پیامد کارهای روزانه خود و نیاز به پاسخگویی در آینده، اعم از کوچکترین کارها تا کارهای اساسی زندگی، می‌تواند ما را از انجام اعمال نادرست باز دارد و به خیلی از اعمال نیک ترغیب کند.
۶:چه پیامی برای دانشجویان، کارمندان و اساتید دارید؟
توجه به قرآن در جامعه امروز به شدت کاهش یافته است. متاسفانه در قدم اول یعنی گوش فرا دادن به قرآن بسیار سست عمل می‌کنیم که این موضوع به مراتب بعدی که عمل به دستورات قرآن می‌باشد نیز خلل وارد می‌کند لذا باید سعی کنیم در روز مدت زمانی را به قرآن اختصاص بدهیم .
۲۹ آذر ۱۴۰۲ ۰۸:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید