اخبار

گفتگو اختصاصی با مهیار احمدی دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و حافظ ۱۵جزء از قرآن کریم

گفتگو اختصاصی با مهیار احمدی دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و حافظ ۱۵جزء از قرآن کریم

دانشجوی رشته پزشکی حافظ ۱۵ جزء از قرآن کریم:

بهترین شما کسی است که قرآن را یاد گرفته و به دیگران یاد دهد

مهیار احمدی

مهیار احمدی دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و حافظ ۱۵جزء از قرآن کریم گفت: امیدوارم علاقه مندان در زمینه حفظ قرآن، استعدادهای خودشان را شکوفا کنند و پا به این عرصه خدا پسندانه بگذارند.

روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی کرمانشاه، به مناسبت هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها با شعار (قرآن، کتاب زندگی) با دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که حافظ ۱۵ جزء از قرآن کریم می باشد به گفتگوی اختصاصی پرداخته است.

متن این گفتگو را در اینجا با هم می خوانیم:

۱-لطفا خودتان را معرفی کنید:

مهیار احمدی هستم متولد سال ۱۳۸۳ از شهرستان روانسر

۲- چند وقت است که فعالیت قرآنی دارید؟

تقریبا نزدیک ۶ سال است که آغاز به حفظ قرآن کریم کرده‌ام و همچنان هم ادامه می دهم.

۳-آیا زمانی صرف خواندن قرآن می کنید که به درس و مطالعه شما لطمه وارد نکرده باشد

بله من در طول روز آنچه را که حفظ کرده ام به صورت دوره ای مرور می کنم و الان در حال حاضر حافظ ۱۵ جزء از قرآن می باشم و هیچ لطمه ای به درس من وارد نشده است.برای درس خواندن به بهترین نحو و حفظ قرآن زمان کافی وجود دارد در واقع با قرآن ارزش وقت را بیشتر دانستم و وقت خود را صرف امور بیهوده نمی کردم ، البته منکر فشار و سختی آن نمی شوم و می دانم که باید از چیزهایی گذشت. تنها چیزی که باعث شد من از رفتن به بعضی جاها و دیدن تلویزیون و … بگذرم عشق و علاقه من به حفظ قرآن بود.

۴- مهم ترین تاثیری که قرآن در زندگی خصوصی شما داشته است چه بوده؟

خواندن قرآن تاثیرات زیادی دارد از جمله احترام به پدر و مادر/ نرفتن به راه غلط و مسیر نادرست/ کمک به انسان های مستمند و ...

۵- مهم ترین آیه از نظر شما چیست؟

و عباد الرحمن الذین یمشون علی الارض هونا و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما

بندگان خاص خداوند رحمان، کسانی هستند که با آرامش و بی تکبر بر زمین راه می روند و هنگامی که جاهلان آن ها را مخاطب سازند و سخنان نابخردانه گویند، به آن ها سلام می گویند و با بی اعتنایی و بزرگواری می گذرند

۶- چه پیامی برای دانشجویان/ اساتید/ مادران/ پدران و ..... دارید؟

توصیه من این است که روزانه حدود ۵ دقیقه هم که شده قرآن بخوانند تا نور صفا و محبت در دلشان نفوذ کرده و زندگی پر مهر تری را دنبال کنند. راه حفظ قرآن را تنها به خاطر خدا و برای رضای خدا آغاز کنند نه چیز دیگر، من به همه پیشنهاد می کنم در این راه قدم گذارند زیرا باعث می شود با قرآن انس پیدا کرده و ارتباطشان با قرآن بیشتر شود در این راه پشتکار و اراده کافی داشته باشند.

۲۹ آذر ۱۴۰۲ ۰۸:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید