اخبار

سحر فلاح(دانشجوی مقطع دکتری رشته آمار زیستی ): وجود پسرم به من انگیزه می دهد که مصمم تر پیش بروم

سحر فلاح(دانشجوی مقطع دکتری رشته آمار زیستی ): وجود پسرم به من انگیزه می دهد که مصمم تر پیش بروم

گفتگوی اختصاصی خبرنگار روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی کرمانشاه  با دانشجوی متأهل؛

وجود پسرم به من انگیزه می دهد که مصمم تر پیش بروم

سحر فلاح

روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی کرمانشاه  با سحر فلاح دانشجوی متاهل و دارای فرزند دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفتگویی ترتیب داده که در ادامه مشروح مصاحبه را مطالعه خواهید کرد.

در راستای موضوع جوانی جمعیت خبرنگار روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی کرمانشاه  با سحر فلاح دانشجوی رشته آمار زیستی مقطع دکتری متاهل و دارای فرزند به گفتگوی اختصاصی پرداخته است

متن این گفتگو را در اینجا با هم می خوانیم:

لطفا خودتان را برای ما معرفی کنید

سحر فلاح هستم در سن ۲۴ سالگی ازدواج کردم و دارای پسر هشت ساله می باشم

اهل چه شهری هستید؟ چه مدت است ازدواج کردید؟

من بومی مازندران هستم و ۱۰ سال است که ازدواج کردم

شما مسئولیت همسری و مادری را در کنار دانشجو بودن به چه شکل انجام می دهید و این سه را چگونه مدیریت کنیم؟

شخصیت من به شکلی است که وقتی نقش ها و مسئولیت هایم زیاد می شوند، قدرت و توانایی برنامه ریزی ام بالاتر می رود و بهتر می توانم زندگی ام را مدیریت کنم. درس خواندن در کنار اینکه مادر و همسر باشی واقعا سخت می باشد ولی خوب علاقه به درس خواندن باعث می شود بتوانید برنامه ریزی کنید. من از صبح تا حدود ۳ و ۴ دانشکده هستم و سعی میکنم همه ی کارهای مربوط به درس و دانشکده رو انجام بدم و بعدش در کنار خانواده هستم

آیا مادر بودن مانع درس خواندن می شود؟

نقش مادری نه تنها مانع درس خواندن من نشد بلکه به جرأت می توانم بگویم که پسرم یکی از بزرگترین مشوّق های من در درس خواندن است، مادر بودن مانع درس خواندن نمیشود ولی باید به خوبی مدیریت شود ازدواج کردن بخشی از زندگی می باشد .درس خواندن هم همینطورو هیچ کدام نباید مانع دیگری شود

نظر شما در مورد ازدواج در دوران تحصیل و دانشجویی چیست؟ آیا به دانشجویان و هم کلاسی های مجرد خود پیشنهاد می کنید که در دوران دانشجویی ازدواج کنند؟

من اکنون که خودم را با هم کلاسی هایم‌ مقایسه میکنم، می بینم که بسیاری از دغدغه های آن ها را ندارم، چون ازدواج کردم، صاحب فرزند هستم و زندگی مستقل و شخصی خود را دارم و در نتیجه تمام تمرکز و حواسم روی درس هایم است.

نظر شما راجع به خوابگاه متاهلی چیست/ آیا وجود چنین خوابگاهی را برای دانشکده ضروری می دانید؟

وجود خوابگاه متاهلی خیلی برای من با ارزش هست و خیلی از دغدغه های ما رو کم کرده و وجود این خوابگاه ها برای دانشجویان متاهل خیلی خوب و واجب می باشد از نظر من این خوابگاه میتواند خیلی در کاهش مشکلات دانشجویان متاهل کمک کننده باشد و به نظرم حتی میتواند باعث افزایش ازدواج های دانشجویی شود، زیرا الان یکی از مشکلات دانشجویانی که قصد ازدواج دارند همین بحث اسکان و خوابگاه است با توجه به هزینه های بالای اجاره ی منزل، که با وجود خوابگاه دانشجویی این دغدغه از بین می رود و شرایط ازدواج دانشجویان تسهیل می شود.

بزرگترین چالش شما با توجه به شرایط اکنونتان( دانشجو بودن، همسر بودن و مادر بودن) چیست؟

بزرگترین چالش من این هست که برای تحصیلم سختی های زیادی کشیدم و امیدوارم بعد از اتمام تحصیلم بتوانم جایی با توجه به رشته ی تحصیلی ام جذب شوم و مفید واقع باشم

به نظر شما دانشگاه برای دانشجویان متاهل چه امکاناتی را باید ایجاد کند؟( به لحاظ رفاهی، آموزشی و ...)

خوب امکانات برای دانشجویان متاهل کم هست اکثر ما فرزند داریم و از خانواده هایمان دوریم. اگه امکانات تفریحی و سرگرمی برای بچه هامون بود خیلی بهتر میشد.

در پایان اگر صحبتی دارید که دوست دارید دانشجویان و هم کلاسی هایتان بدانند بفرمایید؟

یک مسئله ای که من زیاد بین دانشجویان و دوستان خودم می بینم مخالفت آن ها با امر ازدواج است. یک بخش آن مربوط به شرایط اقتصادی جامعه است اما بخش زیادی از آن به دلیل فرهنگ سازی نادرستی است که در جامعه در خصوص امر ازدواج ایجاد شده و همچنین افزایش ازدواج های ناموفق که باعث شده دید افراد نسبت به ازدواج تغییر کند. انسان ها با ازدواج صمیمی ترین رابطه را با یکدیگر برقرار می کنند و همین باعث می شود تا اعماق وجود یکدیگر را بشناسند و خوبی ها و بدی های یکدیگر را بفهمند و نقاط مثبت و منفی را به هم یادآوری کنند و در جهت اصلاح نقص ها بکوشند و به یک تعالی و رشد برسند.

۲۹ آذر ۱۴۰۲ ۰۸:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید