اخبار

برگزاری آیین معنوی سومین شب از لیالی پرفیض قدر

Shab-e Qadr

در آخرین شب از شب‌های پرفیض قدر، شب وصال مومنان؛

نوای "الهی العفو، الهی العفو" در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طنین انداز شد

شب قدر  

آیین معنوی سومین شب از لیالی پرفیض قدر همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان از طرف هیات مذهبی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور مسئولین،کارکنان و دانشجویان در نمازخانه ساختمان شماره ۲ دانشگاه برگزار شد

شب‌های قدر از برترین شب‌های سال شناخته می‌شوند؛ شب‌هایی که قرار است سرنوشت یک سال هر فرد در آن تعیین شود، بر تفکر و تعقل در این شب بسیار سفارش شده است و بر همین اساس حضور در مجامع خطابه و احیا اهمیت دارد.

به همین منظور دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این شب با برگزاری برنامه‌های متنوعی همچون مراسم احیا، بر سرگرفتن قرآن، زیارت عاشورا، سوگواری و عزاداری در رثای شهادت مظلومانه حضرت علی (ع)، قرائت دعاهای مخصوص شب قدر به خصوص دعای جوشن کبیر، برپایی سفره نذری و  تلاش کردند تا از برکات این ماه مبارک به نحو احسن استفاده کنند.

مراسم احیای شب‌ بیست و سوم ماه رمضان با قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری ممتاز سوری و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و همچنین مناجات‌خوانی و نوای حاج وحید کرمی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد که در ادامه حجت الاسلام محبی در خصوص ویژگی های شخصی، فردی و اجتماعی حضرت امیر المومنین به ایراد سخنرانی پرداخت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اظهار داشت: در این ماه مبارک این ظرفیت وجود دارد که انسان خودش را بالا ببرد و این به تلاش و توانایی ما بستگی دارد که ما چگونه به حقیقت و به قضیه نگاه کنیم که بتوانیم در رده انسان‌هایی که معصوم نبودن ولی فوق العاده رشد کردند و در تاریخ ماندگار شدند از اصحاب پیغمبر گرفته تا اصحاب ائمه (ع) و تا زمان‌ های بعد و تا همین امروزهم افرادی را داریم که به آن جایگاه و آن مقام رسیدند و اینکه چه اتفاقی باید بیفتد ما به آن جایگاه برسیم و دعاهایمان مستجاب شود این از خود نحوه دعا کردن های ما معلوم میشود.

محبی در ادامه گفت: طبق آیاتی از سوره انبیاء که در همین مجلس تلاوت شد وقتی انسان به اضطرار رسید آن موقع هست که مهر تأیید بر خواسته‌اش زده می‌شود منظور از اضطرار وقتی است که ما به یک مرحله‌ای برسیم دستمان از امور مادی کوتاه است مثل وقتی که بیماری در بیمارستان بستری شده دیگر عملا سیستم مادی پزشکی دنیا هیچ کاری براش نمیتواند انجام دهد اضطرار همین جاست
بریده شدن و انقطاع از تمام جوانب و امورات دنیا این یعنی اضطرار اگه اینطوری شدآن وقت آن رحمت واسعه الهی به وجود می آید

حجت الاسلام محبی به سخنرانی خود این گونه پایان داد که اگر بخواهید یک اسوه‌ی را در طول تاریخ چه از حیث حاکمیت و حکومتداری و چه از حیث فردی و خانوادگی در دنیا معرفی کنید چه کسی را معرفی می کنید؟
یه نفر همه جانبه که حکومت داریش، زندگی فردی و خانوادگیش، عدالتش، تمام جوانب زندگیش، خط به خط زندگی او برا شما الگو باشد این کجا،کی، چه کسی هست و اگر دارید چقدر از وجودش بهره بردید؟ آیا غیر از علی علیه السلام کسی را سراغ دارید؟

گفتنی است در حاشیه مراسم احیای شب قدر اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در قالب طرح سی شب،سی مسجد در ماه مبارک رمضان خدماتی همچون اندازه‌گیری فشارخون و قندخون به شب زنده داران ارائه نمودند.

۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید